...org dalam

May 17, 2012

- seni itu sesuatu -

heyaaa....

arineh aku bgun2 awal dgn semangat nk study contrast media...apetuh contrast media? kalo korg buat angio ke...floro ke..neh la keje kiterg tukang suntik ngan kasik makan dye muahahahahaha *genggam skapel*

eksaited nk study kekdahnye
tpi aku plak g bantai bukak yutube pestuh tgk la bidio org seni katenye...seni la saaangaaaat...sepatah halal aku xpaham...pestu marah2 hentak2 tumit kt dinding sbb dh buang masa tgk yutube...pestu tercetus dibenak nakalku inih yg kadang2 tak terkawal..seni neh mende senanye eh?

nk kata aku bukan la org seni...yea memang *terjun gaung*..tpi seni tuh kn ntok semua..seni neh kn abstrak...seni boleh jdi mcm2....tpi skrg? msih relevan kh seni itukah? *muke serius katenye*

bagi pendapat aku la kan...golongan seni neh mungkin tergolong dalam 2 kategori...iaitu ( 5markah )
#1 org yg buat something yg "SENI" hanya untuk mengekspress kan diri derg dlm bentuk abstrak supaya org paham situasi mereka..pendek kata-berkarya...


#2 org yg buat "SENI" yg org ramai nk tgk n boleh dijadikan duit*ka-chiiing!!*

so besenye golongan #1 neh susah org nk paham..dulu derg neh kalo kt mesia pehmes la ngan name indie-band ke indie2 tu la...so derg neh underground sumer la kan...kang ade yg super hardcore..lagi la kelaut...
feeling lebeh2
tpi kan..kalo pikir lojik..even manusia neh susah kite nk paham...tpi rule tu xtertakhluk kepada org yg korg suke/crush/sayang...kn? senang je korg paham derg..korg terima je ape derg buat...cmni la seni #1...kalo org suke kt derg...ape je derg buat pon org suka...tpi adalah satu cabaran kalo nk ramai org suka kita...worst-case-scenario pon korg akan hilang identiti korg...korg kne jge perasaan semua org..so kt situ nilai seni tuh dh hilang...korg akan convert ke golongan #2

bloggin pon satu seni *...say who?...*....ye la...ingat senang ke nk meleter dlm blog mkin2 kalo org mcm aku yg matahari pon xkenal taw...apelgi in-contact ngan human being *awuuumm...*

sbelum aku join bloggin neh dulu pon aku neh la kaki melaco kat behlog2 org hahaha...kje dier jenjalan sana sini je..pestuh tinggal kekomen sesikit..kutuk2 skit...pestuh blah...so far aku lagi suke personnal behlog...mcm behlog brader neh...tpi dier neh mcm ikan...kejap timbul kejap lesap...

www.skolblog.com

behlog dier penuh ngan pic..he is photographer...yg link kt atas tuh tayah klik la yeah..dier lupe byr domain letuuuu...
#dear encik abah : mane weh aritu kate nak kasi link skolblog baru? hahahaha
encik abah neh terer photographer..tpi sy terer camwhore muahaha *confident*
pestuh ade gak tertgk behlog sorg neh...penuh ngan info ttg retis...*close tab*..xminat sgt retis neh..lantak derg la nk berak ke becerai berai riban2 kali ke ape ke...xsgt nk ambik tawu pasal derg..len la kalo lgu derg best...bru la..tu pon lgu je..bukan org nye..hohoho...
pestuh tgk behlog yg kuat beriklan tpi isi behlog tuh sndri ntah kemane..sedih woo tgk lappy aku begegar nk loding iklan2 ko tuh...pestu harap2 le ada bahan bacan *waa...membaca katenye*....so mane satu neh...nk berblogging sbb minat ke duit..letak iklan ala kadar dahle..kalo sekadar aku nk tgk iklan menempek2 baek aku bukak tv ni haa *tunjuk tv kat umah jiran sebelah*

mase tuh la aku nk decide wat behlog cemane..tpi aku xsalahkan derg gak..memasing nyer idea kn..tpi neh la behlog pasal dri aku..apa aku buat..seboring mana aku bley jadi...kat mana aku pergi..

dan yg paling penting behlog neh bukan seni...nk seni sgt g la Pasar Seni...ok lawak hambar...*sambung study*
wish me luck final weaaah!
aaaaa...semoga exam neh abes cepat...xsanggup aku tgk cm tuh..xsanggup woooo...xsabar gak nak masuk sem5 neh..ade prektikal heuheuehu...
lelambai kt junior time nk cuti ti...xsabar xsabar
okai..babai...sorry la yeah..aku neh baru lgi dlm bloggin neh tpi tu la..saje je ngk mengomen cemtu...ape yg penting? what say u?



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?