...org dalam

May 17, 2012

+ sakit itu bagus +


heyaaaa...

haih...harineh gigih plak ko nk bangun awal semata nk ke kolej amek exam docket...n tgk carry mark contrast study perghh...ase nk hempas diri golek2 je diri yg sayu inih..apeda tamak gile kasi markah...sedeh aku tgk..aku xsebodoh tu pon...kot la...hahaha
harap la pihak yg terbabet tuh tukar le marking scheme anda..takpon tukar marking skill ke tpi for better tukar marker tuh skali..ekspot balek ke tmpat asal kau...kalo cmneh la final aku leh fail bek aku balek kampung ternak burung je...untung2 boleh jdi pemenang power root..eh tibeee...

okeh okeh..serius2...arineh nk merepek pasal pain...bukan pain citer naruto tuh wupon kisah silam dier agak pain bgi seorg karater anime yg cukup menyedihkan...tpi neh pasal pain yg lepas2..kisah silam le...

okeh..meh tgk sekeliling korg..ade x mbr2 yg berhabitat mcm neh...
- senyom sampai ke telinge doplohpat jam
-jrg serabut..kalo serabut pon mesti keadaan betul2 serius tahap kne bar SPM
-sentiasa nampak terurus...wlupon kecoh2 mcm lmbat ke class tpi still mcm biasa2 je..
-ada real-life tersendiri yg korg pon tepikir apela mamat neh buat yeah?
-jarang sgt la nk marah...sbb mybe derg tade perasaan? jeng jeng jeng

ade? aku? takla..aku neh pemarah jugak...mkin2 kalo pasal red velvet tuh basah dlm dier..mau dibakar sunway tuh padahal silap chef delicious je...ooooh...jgn buat taw chef..pebret sy tuh..kang hempuk ngan tepung kampet 5 kg kang

aku slalu teringat word neh...org yg pling byk senyum adalah org yg pling banyak mnyembunyikan masalah derg...mmg..sometime kalo ditimpa masalah aku boleh plak gelak eh...sbb mase tuh aku ase besalah sgt kalo aku xsedih..padahal ade yg lagi sedih dri tuh kot aku penah rase...so aku pon acting sedih sbb nk jge hati org yg ade mase tuh....kire mcm aku neh normal lagi...walhal dlm hati ckp..."...oh masalah?...alhamdulillah"

sometime aku ase jeles jugak kn...jeles kuasa tiga...org yg ditimpe masalah...derg bleh selambe rilex dihujung minggu g ngadu kt org...kalo yg ade bbm tuh mule la bc *broadcast* takpon tukar status...haih...kalo anda retis takpe la....t tukang mekap ngan camera men dtg pujok...kalo bukan retis jgn buat..kang kne siku tigepat kilogram...pestu nk bajet sedih mintak perhatian..kamoooon...dh mimpi basah belom?
 
 xsalahkan derg jugak..tpi tu lah..sbb aku tak pandai nk buat camtu...so aku ttp jugak nak jeles...hahaha

somehow..pain neh mengajar jugak senanye...cumenye mcmne kite nk menghadapi kesakitan tuh..cmne kite overcome ksakitan tuh...yg pasti neh bukan kesakitan fizikal tpi mentality...sbb kalo korg gagal nak atasi..korg akan jdik seorg yg pendendam..korg benci ape je yg berkait rapat ngan past korg tuh...lgi teruk kalo let say one day ade org syg kt korg but in the end korg sakitkn dier sbb dendam tuh...

so sepantas mana korg bley overcome kesakitan tuh..secepat tuh la korg leh move on...jgn bersedih mngenang mase lampau..sbb tuh adalah pilihan korg...n jgn menyesal ngan pilihan korg..sbb tu la diri korg n just be the best...sbb in the end of the day, all ur got is urself..no other...

tpi kn..kalo korg bese dh bersusah2 dri kecik..tpi bile besar neh...mesti korg ngan xsengaje tercompare antara mase korg kecik2 dlu ngan bebudak skrg..mesti adenye...kalo korg tgk bebudak yg xmampu nk survive, nk adapt ngan suasana..korg akan jdi miserable tgk dier...ko rg akan terpikir "aku dulu boleh buat engkaw dh knape xboleh?"

kesakitan yg terlampau byk@kerap boleh mnjdikan seseorg berhati batu...atleast tu pendapat sesetengah org yg suke menilai2 neh..mmg derg tade keje nk jage tepi kain org je kan *lelibas kaen*...senanye bukan hati batu...tpi mnjdi semakin tabah..jdi seorg yg xmudah beremosi..bukan nk dimaksudkn dgn xberperasaan...derg senanye dh mnjdi semakin matured...gituuu...

okai..tu sajeeeh...dream alot,hurt alot and laugh alot....embrace ur existance!



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?