...org dalam

Jun 29, 2012

- drama swasta : adiós hutan fantasiku -

heyaaaa....

woaaa...sedar xsedar NTB dh sampai episode 11 dan secara rasminya tinggal beberapa minggu lagi abesla ntok season neh...so still curious nk taw sapela pemenang game anjuran sedara Awie...anda sexcited? anda teruja? akupoooon muahaha..apepon let the best blogger win shall we?

geng NTB season 2
so kali neh meh kite berentry ntok imunity gigih eposide 12...dh mkin nk penutup game neh harusla dituba ngan tugasan2 memeluhkan ketiak *spray*...apepon tetap nk buat since imunity neh penting taw...kalo tgk survivor kt tv tuh kemahen derg seronok xhengat yg derg tuh ngah dirakam punyela seronok dpt imunity..aku pon seronok kalo dpt...mcm ni
apepon moh le kite start dah..so grab ur popkon, sit back dan relax...

1.Apa pandangan anda mengenai tema “Hutan” untuk NTB musim 2 ini.
ekceli aku ade gak follow game neh mase season 1..sbb aku dpt tawu pasal game neh mase sedara awie invite tpi aku tadapat sbb ade probs sket...so season 2 neh aku trus menyahut seruan sedara awie ntok join..overall memang perubahan besar la sbb tema dijadikan elemen ntok game neh..sekaligus game neh mcm a bit teratur n membolehkn behlogers neh perah otak n start merepek meraban pasal hutan imaginasi...so sebagai cubaan pertama...memang nampak la ramai tapaham..takpe..pasneh mungkin akan lebih teratur...so sesape nk join season 3 *sile support sedara awie ntok itu* so kne paham tema yeah..
2.Pilih 1 Tugasan Imuniti yang mana anda rasa paling best.
tugasan imuniti paling best aku ase mase nk buat carta seploh...sbb aku buat aritu pasal tempat seram yg aku gegatai nk g usha n aku terpaksa tangguhkan beberapa hari sbb aku sndri ase xsedap bdn...bahan nk buat entry aku kumpul dri siang tpi bile mlm aku xjdi buat entry sbb ase seram sejuk..jilake kn..aku neh kalo kene mood memang kekadang seram tuh menyirap jugak disanubari..n last skali yg kelli castle tuh aku tnye pendapat org...rupenye tmpt tuh port org amek pic tpi still seram kalo memalam..

3.Sebutkan 5 perkara yang unik ada di dalam “Hutan Fantasi” anda.
 - ada 2 bahagian utama...dark ngan creepy pestu bhgian purest of pain *tajuk lagu..now playing sbb nk amek mood*...so hutan neh mcm seimbang la since ade kuasa yg saling memerlukan antara satu sama lain..bhgian yg dark tmpat hidupan yg xsuka dganggu n yg pain tuh ntok hidupan yg suke ketenangan
- ada lagi yg sentiasa cerah ngan warna baby-blue *this is colour okaaai..* sebagai perlambangan hutan fantasi neh baru  lgi...baru nk mengukuhkn ekosistem dier...so boleh lihat ngan jelas segala menatang yg berterbangan di dada langit...wah
- hutan neh jugak ada air yg sejuk dan menenagkan selain dari kejernihan dan berkilau mcm permata didasar laut yg bergelora...so kalo korg nak tgk hidupan dlm air just cume tgk je n korg boleh nampak sampai dasar..
- satu2 nya penghubung ke hutan fantasi neh is jeti tuh...so korg kene tunggu haiwan tunggangan *wah lgi..* kalo nk keseberang..tu je pemisah antara dua dunia ituuu...so org tepilih je boleh masuk hutan fantasi yg terletak kt sebuat pulau neh...aku? aku tuan tanah..sile hormat :p
-kat purest of pain tuh korg bleh terjumpa istana indah milik hutan tuh..kalo kt bhgian dark tuh jugak ade istana..dgr cerita yg paling seram hanya bagi merek yg meragui diri sendri...so kene tawu kelemahan anda and hutan neh yg akan bawa anda ke destinasi yg nk dituju walupon pada asalnya anda hanya seorg gelandangan yg super gigih..

4.Siapa yang anda rasa akan menjadi juara musim ni. Kenapa?
aaaa...azwan ali...eh termasuk masterchef celebrity pulok even aku mmg talayan pon...muahaha...umm asenye yg menang PCL since PCL neh ade game plak okai...beliau sentiasa ada kejutan...well...seorg behloger otai harusla ada taji senjata rahsia...btw kalo PCL memang jgn lupe kite plak haha...penat ampu neh muahaha

5.Apa benda yang anda jumpa dalam “Hutan” yang anda akan bawak balik sebagai kenangan.
aku suke amek batu kalo g memane...sbb batu mcm sesuatu yg terhasil secara semulajadi n memakan masa..so aku akan amek seketul yg bersinar dlm sungai pada waktu tghari ngah tegak atas pale...mase tuh baru rase mcm sensual sesangat wah...t batu tuh aku bawa balek n simpan sampai berharga mcm permata...mane tawu aku penat nk berimaginasi so aku ada batu tuh sebagai kenangan

6.Pilih seorang peserta yang anda nak pergi bersamanya ke final. Kenapa?
aaa...neh plak aku nk pilih Allya plak..sbb ape pilih dier? sbb aku gentelman? sbb dier sorg je antara finalis pompuan? tidaaak..korg silap *ketuk pale sorg2..*...sbb allya ngan aku same je..kiterg dua2 student...aku study kt semenanjung same ngan tanah asal dier *owh..dier asl perak*..dier plak study kt sarawak which is tanah aku...so kiterg mcm ade chemistry..katenye hahaha...lol...tadela..saje pilih allya..taboley? *tunjuk buku lima*

7.Apa aktiviti yang anda sangat sangat nak buat bila berada dalam hutan (1 sahaja)
 
maen paintball yeaaaah...aah...aku teringin gila nk maen paintball tpi tapenah n paintball yg ada pon mcm moden sgt...so tade la feel ala2 rambo bunuh rimau duda gune sblah tgn je...tu bru ganas okai..so nk jugak men paintball ala2 hunger game tuh..panjat2 pestu tembak2 gune peluru mati...so mende tuh dlm hutan je baru feel...t kalo buat reunion NTB season 1 ngan 2 sedara awie buat la maen paintball ye...kite tgk behlogers mane kne tembak kaw2 muahaha

8.Siapakah diantara peserta2 yang tersingkir yang layak sebenarnya ke final(pilih seorang)
 neh plak aku pilih nor zilla sensei...si zilla neh terkeluar mase episode 7 ye adek adek semua..sbb keluar tibeeeh senyap tanpa berita...myb kehidupan didunia nyata terlalu bnyk bertindan..kalo mcm aku takpe..life aku menghadap lappy..kang tade tenet aku tenat la...aku pilih si zilla neh sbb dier la antara behloger yg otai jugak n dier neh rajen pollow behloger pehmes...so dari dier la aku tawu.."owh..neh la yg pemes tuh.." ..."ohh..yg neh masuk tivi aritu"...so kalo dier xmenyepi aritu memang aku ase ke final jugak dier...kite tataw kan..rezeki memasing waah

9.Jika anda tersingkir nanti, anda rasa sebab apa anda boleh tersingkir.
aku kalo tersingkir aku nangis 3 hari 3 malam *..wah tipu*...myb sbb entry xbest sgt kot..korg tgk la aku post pasal apeje..merepek pasal mkn2..pestu meraban pasal yutube...pestu mengomel pasal cuti..mmg la cuti neh aku tade kemane2 sgt so ilham nk mengentry tuh tade bajet sgt..tpi kalo aku buat entry khusus nk mengutuk org boleh sign-up ntok blog baru hahaha..so aku buat memacam demi nk mencarik idea nk buat entry *termasuk memaksa secara manja ngan mak aku demi nk buat tuto pasal rojak muahaha*

10.Penjelajahan “Hutan” anda sudah tamat, apa yang anda temui dan rasakan di penghujung eskpedisi itu. 
neh aku tapaham sgt maksud sedara awie..so since aku xpaham sbb slowpoke sesangat mungkin so aku jwb gune kaedah terlarang kias melayu...sepanjang perjalanan ke hujung hutan fantasi neh aku boleh belajar mengenali manusia2 yg laen..wlupon pada awalnya tanggapan aku lain pda mereka tpi ternyata berbeza lepas penghujung neh..ade yg boleh djadikn kwn ada yg mcm nk berlawan..so aku pon tetapkn diri aku dan teruskn perjalan sampai abes sbb tuh adalah tujuan asal aku dtg ke hutan tuh...so sesape je yg menoffer jdi penghalang memang aku tolak ke dlm gaung *eh..gurau je..tolak tepi je*..tpi since perjalanan neh hanya la seorg je yg mampu bertahan dan menang so aku kene jaga belakang aku..aku harus mngenali kelemahan dan atasi seawal mungkin ntok mencapai tujuan aku..tpi sekiranya aku tewas aku xkisah since aku yakin aku dh buat sehabis baek..cumanya mungkin bukan rezeki aku untuk menghabiskan perjalan itu dan aku mungkin gagal di mata org lain tpi aku menang dlm menjadi siapa diri aku untuk menghabiskan tugasan sehabis baek
waaah...aku ase xcay eplak bley buat entry mcm neh..sorry sedara awie..pjg kemahen..makin nk abes neh makin la nk kasi yg terbahek..selamat berweekend!



...sekian mekaseh, yg original

5 org ngereco:

PCL said...

panjang takpe..pcl dh bace smpai hbs, cmner plk pcl blh jd pilihan juara nih...klu btl la kita selebret nt..haha tq.

anak cik talip said...

haha...PCL pon hebat..pendek kata korg 4 hebat..tatot neee huhu

Awie Omar said...

Terima kasih sebab buat tugasan ni. Memang best bacanye.... :)

anak cik talip said...

ngee mekaseh (:

Awie Omar said...

SISTEM UNDIAN
NTB2 akan menggunakan sistem
undian untuk menyingkirkan peserta
dari permainan.

Anda berada di kedudukan TOP 3
dalam CARTA MINGGUAN episod 13
yang akan dipostkan Khamis ini.

Maka itu...
Anda diminta memilih salah seorang
dari mereka untuk disingkirkan dalam
episod 12 nanti. Mereka berdua berada
di kedudukan tercorot dalam carta

PCL
Tugasan Imuniti : TIADA
Entri Pilihan : http://www.pakciklie.com/2012/06/mak-makan-garam-lebih-dulu-dari-hangpa.html


Rozuan Ismail
Tugasan Imuniti : TIADA
Entri Pilihan : http://kringg.blogspot.com/2012/06/kecewa-dengan-nuffnang.html



Umumkan keputusan anda dalam kotak komen
entri NTB2 - Episod 12
sebelum Ahad - 1/7/2012 JAM 8.30 MALAM
Terima kasih :)

P/S: SORRY LAMBAT POST MESEJ INI :P

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?