...org dalam

Jun 13, 2012

- pangkat keluarga -

heyaaah...

ekceli entry neh pasal salasilah keluarga yg aku sndri pon slalu lupe senanye..mkin2 kalo belah2 family mak ayah aku yg ramai gang..ye la..org zaman dlu2 mane da tv..eh..bukan...org zaman dlu kn ckp anak tu harta...so jadi la kiterg generasi yg kalo nk tawu pangkat pacik or macik tu kne refer dlu ngan mak ayah...

so mak aku neh ade 9 org adek beradik tambah lgi ngan 2 org anak angkat..neh aku respek ngan nenek aku..beliau neh penyayang walupon muke ganas...tema katenye..belah bapak aku plak ade 9 org je..okeh tu dh kire rmai taw...so memang kiterg neh hapal pangkt tuh mcm rhyming *..mampu*

so pangkat lam family eh plak ikut bilangan ahli keluarga...tpi memang sah2 la laen kn..aku po tataw originality dier cemane tpi neh yg aku ikut dri mak aku...wlupon mak aku tade dokter madya mahupon profissur *ejaan separa asli : professor*..tpi still boleh diakui kebenarannya

besenye kalo anak paling tua tuh dpt tittle WO...then diikuti UDAK,NGAH,ANJANG,CIK,IBUK...then paling last USU...so kalo anak ramai tuh adele yg kogsi tittle...n pestuh kalo korg kawen n tittle korg ngan keluarga asal dikekalkn...mcm aku..sampai cucu cicit aku t stay la name NGAH iteeeew...

so yeaah...aku dpt tittle NGAH since aku ade 5 adek beradik je n aku anak tengah haha..so tittle NGAH tu tak ganas so mcm tercalar kredibility sbgai penjahat..mkin2 ngan bebudak kecik neh...nak sakat pon tabest gune name NGAH iteeew....mohon penukaran
pestuh timbul plak insiden nk kenalkn diri depan bebudak neh since nk kne ajar derg sebut nama ngan pangkat yg betoi..so aku neh memang jarang balek umah so memang rutin ntok 30 minit yg pertama..kne la bawak muke friendly tpi selalu disalah tafsir sebagai org luar yg derg tapenah tgk..maka bertempiaran la derg lari...aku jdi monsta hohoho
cookie monsta hoho
so yeah..neh la a few moment aku kt umah n trus selamber biawak hapdet kt ruang tamu...disebalik keriuhan bebudak menagis segale..so aku layankn aje...bukan selalu derg eksesais bijik mate menangis kn haha...

okai..tuh sajeee...aku nk mandi siap2 n kmas brg justeru merempat kt bilik abg aku...umah atas kne sita atas2 sebab rasmi..kontraktor a.k.a bapak aku bz katenye..menimang cucu..biarla...aku suke je bermahrajalela depan tv...remote tuh aku punye...
ini bukan aku..sumpah...

p/s : menyediakan perut ntok satu upacara mkn secara sehat, berkhasiat dan yg pasti lazat hoho



...sekian mekaseh, yg original

2 org ngereco:

iKhRam said...

sy ada 3 bradik.. semuanya tak de gelaran.. mana yg tua panggil abg, mana yg muda dipanggil adik..

anak cik talip said...

haha yeah..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?