...org dalam

Jun 16, 2012

- kisah kami dan tembikai -

heyaaa...ampuuuun rindu behlog neh *pelok syiom segala*

dh 2 hari duk kampung neh aku ase aku ade masalah digestion mcm iklan horlick tu kot..ye la...mcm2 kalo boleh nk disumbat dlm perut..mesti ade gear2 sangkut ngan lipid dan artificial kolestrol sbb mkn mcm naga berapi...kalo fridge boleh masuk memang dh kne kompang la aku ngan bapak aku
so pasal makanan la paling indah kalo balek kampung kn..hati neh lgi gembira dri budak belia remaja yg bru sembuh sunat..eh...sbb mak aku neh suke je masak ape kiterg mintk..so aku neh mesti dh standby list mengidam dan harus dipatuhi sepanjang cuti...wlupon aku bukan seorg anak manja level dibawah ketiak ibumu...

n yg pling best kali neh bapak aku tibeeeeh buat bisnes tanam semangka a.k.a nama tembikai...perggh...aku agak horny mlm jumaat yg berkat kalo ngan tembikai neh mkin2 ngan cuaca panas skrg sampai selngor jerebu kemahen *lipbalm apply here*...overall kt kampung aku plak cerah terang benderang mcm baru dirahmati...langit luas ngan awan kepul2 nasi selalu menghairahkn nafsu lapar aku...mohon gemuk ye balek kolej

so aku neh mmg jenis xkuar tghari sbb silau melampau2 n panas...*ekceli bru bangkit dri tido..harap maap delay melampau*...so aku miss la peluang ketembikaian nk tgk projek tanaman bapak aku..apepon aku harapkn la beliau dpt tembikai runtuh hasil dri usaha dier lepas projek tebengkalai tpi bergaya iaitu ikan keli, lada hitam ngan buah naga perisa cheri-cheri-bum-bum *meraban kuat*...

kami sebagai anak soleh menyokong sahaja tpi bersyarat - dpt hasil akaun bank kami dilupa jangan...wah

so tdikan....abg aku ngan bini beliau balek la kepangkuan keluarga..eh mende la...balek ke kampung...myb sbb aku dtg n tkut2 derg xcam aku kn..*maklumla kiterg xpenah jumpe sejak tepisah raye lepas*..lgipon semate dier nk tayang hasil2 tanaman dier....eh anak la..anak buah aku yg dh semakin hyper perangai derg..

so bapak aku dh siap book tembikai ntok derg..haa tgk..bpk aku prihatin kalo tetamu dtg...so dipendekan sketsa neh derg dtg la umah lepas mkn tghari tdi...dtg2 je trus la hidang air segala n tembikai..besar ok tembikai tuh *bape kali da sebut tembikai...*...punye la abg aku seronok kalah anak dier yg kecik tuh...so apelagi..belah tembikai le..pestuh jeng jeng jeng...

hah..anugerah tembikai putih

hahaha tekejut kiterg satu umah tgk tembikai tuh putih justeru semua la menyangkal bapak salah petik buah...bapak aku mcm bese bajet cover line byk kn so selambe je dier ckp.."alaa...tataw plak blum masak..ingt dh tdi hohoho" ok tang gelak tu memedihkan peparu kejab..

so apelagi..ayah aku terus pecut ke kebun tembikai dier diikuti ngan abg ngan bini siap pekej anak2 dier skali..aku blom pegi lgi memandangkan matahari begitu seksi membogelkn aku ngan cahayanya yg menawan haih...

pestu derg lesap lame la jugak..sempt aku terhibur tgk angsa blakang umah habiskan tembikai tuh...punyela meriah mereka bercakaran antara satu sama laen..dasar binatang..tunggu kaw raye t..ohohoho...sampai aku yg tukan gbgi tembikai tuh pon xckp time kaseh langsung...sumpah jdik kepsi bru taw..

angsa kt umah kiterg..ade angsa#1, angsa#2 ngan angsa#3

okai...neh je entry pasal arineh..saje nk kabarkn ke seluruh pelusuk malaya yg kiterg ade kebun tembikai...seronok woo...angsa2 umah tu pon seronok..satgi kuarla pucuk tembikai dri perut derg muahahaha...

okai tu jeee...nk sambung menghayati cuti...so kepada sape2 yg same batch ngan aku iaitu team cuti mase org laen tade cuti...semog korg sehat dan gemuk lekas hendaknye...adios~



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?