...org dalam

Jun 28, 2012

- selera kamek oi -

heyaaaa...

woaa....agak lame aku x bermahrajalela jenjalan mcm tauke balak kt kuching neh..yeaah since pling last aku dtg sini is tahun lepas...overall neh tanah tumpah darah aku tpi iteeewla..kolej kesayangan kami semua memang mahal mahal belaka cutinye...sekadar cuti seminggu memang aku habiskan masa konvoi balek umah je la...

sedih katenye dpt cuti pendek
so kali neh plak sementelah memacam plan2 yg xmenjadik...aku ahernya berplan nk jenjalan sesambil makan2 kt tempat yg aku tapenah jejak..since skrg byk kedai bru bukak...lagila aku mcm org ilang akal crik tmpat makan...tpi kali neh aku korek2 la tips2 katner best n silelah layan review aku yg xseberapa inih..

btw sesaje je nk buat review neh since aku dh tade medium laen nk kasitaw korg ktner port baek kt kuching neh..lgipon setiap org xsame kn? why dont korg try dlu tempat neh pestu kasitau aku pendapat korg...xsalah mencuba sbb aku bukan penjaga kertas peperiksaan...so meh la kite layaaaan...jgn lupe tongkat dagu..kang terliur plak muahaha

okai..first of all meh nak pomot beger yg memang taste-bud sesape yg giler meroyan nak mem-beger...pestu dgn harga yg murah korg leh memuaskan nafsu naga nk mkn beger yg memang meluruskan lidah...seraya tanak menyesalkan anggapan korg meh aku tayang pic dier...
nih beger ayam...4 ringgit tunaaaaai
haaaa...amacam? ekceli aku luper weih ape name sebenar stall beger neh...biase derg refer stall neh sebagai beger encik buyong coz stall dier port kat depan sekolah kebangsaan encik buyong kat kampung bedil besar...haaa penah dgr? sesape yg memang layan beger grill stana tu bley la usha plak beger neh...serius korg melekat kt situ...btw harga boleh tahan then ade ayam, daging ngan rusa (kot)...n mcm biase disini beger dier beroperasi mlm sampai kepagi...neh map dier

pestu aku duk bantai mee kolok...alaaa kt kuching neh mee kolok tu besepah2 org jual mcm org jual choki2...tpi nak tgk sedap ke x tu kne usaha sikit...so aku slalu mkn kt haji lim neh..haji lim tade la restoren mewah ala ala tigablas ribu bintang dilangit tpi just sekadar ckup2 nk bagi customer dier mkn kt situ...so neh plak mee kolok aku beli depan stall haji lim sbb haji lim xbukak hari ahad ngan mlm...dier beroperasi siang je..
just nak tayang cemane agaknye mee kolok itu
pestuh haji lim jugak pehmes ngan mee cendawan dier..aku bet la neh masakan ala ala cina tpi di tukar certain ingredient...neh kazen aku mmg gile kentang ngan mee neh..pas dier suh aku try trus aku ase nk pelok pelok hj lim wlupon beliau ngah bz kerja..ok bohong...sedap la n sape yg suke msakan cina boleh dtg ke gerai haji lim..pot baek kt blakang parkson riverside..korg kne gune pintu blakang yg menghala ke arah the hills...
pic senget lgi..neh la mee cendawan
lepas tuh kalo bab fastfood plak aku paling suka ke sugarbun..bukak sbb aku penah kje sini tpi aku ase mcm neh la tmpt yg agak best nk makan2 selain aku memang peminat gile combo yg satu neh..ade fish fillet,ayam ngan nasik kuning...n kalo aku balik swak nk cuti memang aku akan singgah skejap semata nk mkn mende alah neh...fish fillet dier pon sedap tahap boleh mengaum kegumbiraan...port baek kat matang jaya sebelah siang siang cafe..n ade byk lgi outlet dier sekitar kuching
haaa..neh la combo tuuuh.... *gulp*
pestu sape tringin sangat nak try laksa yg menyentap kalbu? meh la kite reramai berbaris berarak ke teresa laksa port baek balakang parkson..same port ngan haji lim tpi dier blok sebelah..kedai biase2 je tpi laksa boleh kecewa kalo habis..neh port baek kalo nk mkn lewat mlm sbb derg bukak sampai pagi..laksa dier jauuuuh indah dri laksa sarawak kt laksa s***k..seriusly aku kecewa mkn laksa sarawak kt laksa s***k..
perrrgh...lab u teresa laksa
then kita ada ABC kalo hari panas..eckeli byk tempat best mkn ABC neh..tpi yg paling sedap kt kuching neh la...swee kang kat jalan haji taha...kalo korg otw ke town area kedai dier sebelah kiri...n kalo nk dtg sini jgn mase tghari sbb memang akan penuh kedai dier n korg rase terabai...tpi since tghari la sedap nk mkn ABC kn? nampak je mcm biase tpi memang style ABC dulu2 tpi still sedap..

so overall aku x spend byk mase pon since plan memacam tpi xjdi..so sesape yg jdi tour guide aritu mekaseh weih...jasa korg dikenang muahaha...apepon byk lgi tmpt mkn best kat kuching kalo korg berani bertanya agar tidak sesat di tol...so kalo korg jenjalan dikuching singgah2 la byk2 tempat sambil makan2 n menikmati suasana yg panas dgn gaya berhemah
okai...tu saje ntok cuti kali neh..aku pon dh nak balek kolej...nk mule sem baru ngan azam ntok menaikkan lgi rating cgpa yg merundum..hadeeeh..



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?