...org dalam

Jul 1, 2012

+ topeng +

heyaaa...

tibeeeh kan...memalam cenggini..mungkin rindu sesangat..sampai taleh nk tido...rindu ape? meh aku ketuk dagu tuh..sebok saje nk tawu..adela...rindu neh kalo xterkawal memang boleh jdi modal nak gadoh..mase tuh..kalo gadoh memang suweeet je..ase mkn choki2 pastuh tegigit lidah...haaa..memang pebret aku kalo tergigit lidah mase mkn..lunyai dh ni *sapu bonjela*

rainbow puke sbb tgigit lidah yg sungguh ohsem
so topik meroyan arineh is topeng...logically dedulu org berubat gune topeng supaya roh tuh xganggu dukun yg mngubat..maksudnye xkenal cemtu la kot..cumenye tade la atok aku pakai topeng segala..but still fungsi is ntok mngelakkan org tawu the "real face"...same goes tuh cerita fiksyen sains yg melampau hebat effect ngan konsep citer tuh...okai anugerah cerita robot pling berperikemanusian temanya jatuh kepada...*drum roll ngan trumpet skali package*...surrogate

penah tgk kan? alaaa...citer yg bruce wills jadik abang hero..okai sile respek dier boleh hand fist kn muke robot yg cube goda robot bini dier..waaaah...jelly letuuu...tu la dah namenye syg..lunyai xlunyai..sape suh sengal2 skru g kacau bini org ye dak..kalo korg ade tgk part satu neh...yg si bruce will tu g ckp ngan robot bini dier nk suh bini dier kuar dri bilik tuh n jgn jelmakan diri dlm bentuk robot lgi..pestu bini dier disconect robot tuh sbb sentap n sedu sedan menanges tepi pintu sensorg dlm bilik tuh...ade?

so boleh andaikn la yg robot tuh topeng...same je...sbb robot tuh sumer bajet muda...sixpac segala...body shape ala2 america next top model...siap kalo telebih lenggok tuh boleh patah tiang lampu kne sipi sipi...dlm citer tuh pengarah andaikn manusia dh xyakin ngan keselamatan...senanye derg xyakin ngan siapa diri derg...cemane rupa fizikal derg...tu la yg dimaksudkn keselamatan ituu...keselamatan pada perasaan derg tentang penampilan diri dari sudut pandangan org lain yg senanya lebih kurg same je pesenye...
see...dh nampak kn fungsi topeng *saje nk kiaskan jadi robot plak..harap maklum*..dgn adanya topeng neh kita akan hilang rasa rendah diri tkut dengan exterior kita yg dijudge itu...so same goes to org yg berada didepan kita..derg takan nampak ape reaksi muke kita ketika itu...sometime dri riak wajah tuh seribu patah rumusan perasaan boleh dikaitkan dengan segala gerakan otot-otot...tpi..the best thing is..hanya org yg betul2 paham ataw dekat je paham apa kita rasa dri riak wajah kita...
atas sebab tu la..kekadang aku terpikir...kalo la boleh..aku nk bertopeng...sbb aku neh mungkin mudah sgt sensetip bak kata mbr bayek kamceng geng malin aku dedulu...betoi ke x ntahla...kekadang je kot...aku ase aku xle sensetip tpi somehow small movement tuh aku bley andaikan ape ntah yg terlintas kt otak si perilaku..xjugak nk ckp aku excellent dlm mentakwim body langguage sbb sampai sekarg aku tataw cmne nk describe breakdance..awuyeeah
so aku nk pakai topeng..supaya sesapa pon takan tawu ape respon muka aku ketika berlangsungnya adegan2 sensetip yg aku sndri memang taleh nk cramp-kn segala muscle2 muka semata nk membohong...so biarla aku dgn topeng ku...biar seluruh dunia tataw aku sedang diruntun..biar dunia tataw betapa hibanya senyuman...biar hanya topeng kaku yg menjadi tatapan mereka...sbb kekadang ntok sesapa memahami aku adalah menyakitkan apa yg ada antara kita

so untuk mengurangkn ketegangan kt entry neh meh la kite layan plan yutube neh..dlu aku suke gak dgr lgu neh tpi skrg mcm ade kene mengena plak haha...sungguh sweet coincident ngeee...apelgi...sile "PLAY" kn...tpi serius taleh menahan la peterpan mase neh..maklom la bru nak up..korg jgn kutuk plak..dose taw...haaaa



tpi tu la....kang aku pakai topeng tebal sgt tade plak org dpt cabut topeng tuh...bahaya wooo...kita boleh hilang identiti kalo dh terlalu berasa secure...kita akan takut nk luka n tunjuk yg kita luka di mata org..bila kita gembira plak tade org tau then hanya kita je berasa gembira...tpi somehow aku nk demand topeng yg tengah senyum...so sepanjang masa hanya senyuman itu melekat kat minda org yg melihat....sekurang kurangnya senyuman itu mungkin bermakna buat org laen..buat org yg paham senyuman itu adalah bermakna...wlupon ia hanyalah senyuman sekeping topeng
p/s : owwh..pic kt atas boleh la dianggap topeng weih....venue : ikea

okai...itu sajeeeh...till we meet again fellas



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?