...org dalam

Jul 20, 2012

= pelawan godaan =

heyaaa

weeee...alhamdulillah umo neh panjang sbb jumpe lgi ramadhan taun neh...slalu org beringat "anggap la ramadhan neh yg terakhir..beramal la sebanyak mungkin"...cuak woo dgr..tpi kalo ramadhan dtg mesti teringat arwah atok..sbb dier yg paling eksaited kalo ramadhan tibe..n ramadhan jugak la beliau pergi...*al-fatihah*

apepon neh kot ramadhan ke-tiga aku di perantauan...kalo umah aku ramadhan neh mesti mak aku jdik org terpenting sbb dier yg akan handle pasal mkanan berbuka n bersahur...penting taw...kalo mak lambat balek dri kedai bli brg mesti sumer dh cuak tataw nk mkn ape...jasa seorg ibu..so skrg aku amatla terkenang semua tuh sbb skrg berada sberang laut wlupon xmsuk kategori jauh sesangat..dan derg xcall pon wish selamat berposa...majuk la kang

now kalo ramadhan agak hambar sbb nk kne jga mkn minom diri je..tpi tu la..ramadhan bukan pasal tuh je..org ingat ibadat aku plak ingat makanan...haih...tpi tu la..namepon duduk kt kelana jaya...bazaar ramadhan kelana jaya kt blakang PKNS amatla tidak jauh so harusla takel macik tepung gomak...kalo korg terserempak sile la tegur..banjer sata sekali pon masyuk

so far aku harapkan ramadhan neh ada perubahan dlm diri..alaa..berharap je kalo x usaha kn tade makna kan? tpi yet aku still berprasangka baek ngan takdir dan ketentuan...aku selalu mcmtuh..ase ringan sket pale otak neh...so senang sket la nk buat mende laen..so marila kiter sesame berharap ramadhan neh akan jdi yg terbaek sepanjang bulan yg mulia neh

tpi still aku buat keje partime mase ramadhan neh...gigih katenye semata nk simpan duit raya...so sesape nk dtg nando's meh la..kiterg ade set berbuka ntok dua org...agak mnyelerakan aku tgk sbb tdi bru lepas rindu mkn ayam disiang hari..tpi harus dtg cepat sbb seat limited..n sile dtg jgn terbawak sekampung..sbb outlet tuh kecik sajeeeh...kalo nk jugak sile bekal tikar sendri..boleh berpiknik kekdahnye

so ituuuh saje pasal entry di awal ramadhan..ekceli aku neh x tido lgi since kiterg nk sahur terus then baru tido...aku mls nk bgun 2 3 kali kang xselera plak nk cemolot ngan nasik...kang esok begetar duodenum aku neh...so skrg kiterg yg still bgun neh seronok karok sambil ditemani kak siti nurhaliza,rafeah buang,p.ramlee, aman shah ngan sanisahuri..koleksi lagu raya berzaman...awal kaw semangat rayadah menujah kalbu
okai semua..selamat menjalani ibadah ramadhan..carilah pahala selagi hayat dikandung badan, banyakkan sedekah walupon senyuman kepada seorg waiter, ringankn tgn menolong di dapur, dan jgn ponteng pose...kang aku hon korg kekuat ngan van mayat...padan muke haha

babai *lelambai sambil goreng french bean ntok sahur*



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?