...org dalam

Jul 11, 2012

+ bila aku seorg nandocas +

heyaaa...

aritu aku ade ckp aku buat partime job kan? ye la...sape tanak weih..yg tebal dompet aku jugak takpon dompet tokey kedai baju kt paradigm sbb kt situ la melaburnye nanti..so atas sbb terbahek tu la aku jarang sgt dh hapdet behlog sbb balek balek umah je pas kje mesti nk kene debik dulu bebudak umah sbb bising2 dan buat aku bertambah tambah pena..memakin yg dok tnye mane ayam mane ayam...siku nak?

ngantok sesangat n teringin je cakau org
so arineh plak aku nk citer kisah terpendam kt situ pas seminggu berlalu mase aku memule start keje..ekceli senanye aku adeje keje kat FnB yg laen...so memang dh name minat kot...tpi dedulu aku suke duk kitchen..tpi sekarang jdi service crew..so antara yg pernah aku keje is sugarbun *kt sarawak & sabah je ade*, sushi king pestu tahun lepas oldtown ngan sekarang nando's
first skali aku nk ckp la..staff derg friendly okai..mungkin sbb derg bape kerat je kan since seblom neh aku penah keje ngan staff lgi ramai dri tuh n memang agak mencabar kalo nk jdi friendly pade sumer org..so bile sket neh keakraban derg tuh memang la kawteam bayeeek punya..so sebagai org baru neh memang agak insecure nk join circle of derg dan derg..tpi somehow derg leh terima org baru..and aku plak just dtg sane nk carik duit..tujuan utama okai
pestuh diernye staff meal..neh la antara penaik semangat aku...sini dpt mkn 1/4 chicken hari hari taw..merasa aku jdi boroi kejab pas mkn..the best la berbanding tmpt len aku penah keje..pestuh masakan dier ala ala portugis ngan sos dri africa..so memang susah nk carik kt kedai laen...so kalo korg nk rase apekemende peri-peri yg ori..meh dtg sane..aku dh teberak2 sbb pedas yg amat...ngee
pestuh outlet dier yg kecik je..so tabayak la tenaga nk begerak sgt..nak catwalk bagai pon sedap..tu penting taw...even kalo closing pon ok jek sempat siap awal..aku agak fobia kalo outlet besar kemahen...penat makin makin kalo tibeeeh geng korg tadatang keje..mau tekangkang-kangkang bz okai...sbb tu dulu aku masuk kitchen..sbb kitchen kecik..tpi sekarang dh gatai nk jdi service jugak...boleh la ngorat segala baby2 kecik yg datang..awuuum
so antara insiden yg berlaku kt nando's adalah aku kje situ ngan si azwati merepek neh..masuk je beliau semue org pakat jdikan dier makwe tmpat kje..tpi sblum tuh ade plak yg ckp kiterg adek beradek, takpon kapel *bunuh diri*...ok aku ase kt luar hujan api dh..memang sengal la statement tuh ohh tidaaaaak*facepalm*...sbb tu le nk pakse dier pakai mekap..adela beza sket..haha
pestuh mcm biase la kan ade je org xsenang ngan kehadiran newbie mcm kiterg..so ade la adegan sindir sindir tajam yg berlaku..tpi semua tu xmematahkn semangat sbb berjaya dipujuk oleh staff meal n gaji dlm wallet hujung bulan...maiself! punyela student skrg mata duitan...hoho..lgipon memang silap org la kalo nk cari pasal kn..kiterg neh telinga lagi tebal dri dompet ko..so kata2 xmampu menggegarkn keyakinan kiterg nk keje situ muahaha

aku plak mcm biase kalo dh cemerkap tuh memang xkemane kalo xmemecahkan botol sos ke lantai...so skrg dh due pecah..adess...napela botol dier kace eh? buat la dri buluh ke..tanah liat ke...kate african sangat..so tadela aku pecahkan sampai jahanam gaji kang..kace neh kalo dpecahkan mcm sedap plak kn...cume aritu g selambe bijak dan cerdik g tangkap botol pecah...sebaik ade baka iron-man..kalo x..
ekceli mase nk apply hari tuh kiterg dtg bertiga...tpi si ezua neh tanak sbb Sogo lagi sygkn dier katenye...so demi la tanak kecewakan Sogo yg mahsyur tika raya iteeew, so dier xjoin kiterg..kalo dier join jugak mmg havoc la nando's ngan menggosip je ari ari..so aritu kiterg bwk la si ezua g nando's bukan sbb keje tpi dtg makan...meanwhile mase tuh offday kn..ade class..
so agak kenyang la nk habeskn makanan derg berdua even mase tuh aku xorder ape apepon..ye la..aku neh tukang abeskn mkanan org je kn..dh mcm DBKU *dewan bandaraya kuching utara* tpi aku pangkat hardcore sbb perut dh tahap blender makanan...limited edition okai perot neh..mahal...masuk je ape ape..pasti dihadam ngan gumbiranya..kecuali paku, racun nyamuk, garfu ngan kaca lampu kalimantang..tu org otak 1/4 je  makan ye..sile beradap sket
asek enget je pic..neh burger okai

 

berbaloi jugak ntok 3 org berkongsi
afterall keje dier agak la penat memakin kalo jumaat, sabtu ngan ahad..mase tuh la org reramai turun paradigm mcm ade sale ujung tahun n berjimba sakan dtg makan kt nando's...mase tuh nk kentut pon boleh jadi mustahil taw punyela bz kemahen sampai lupe nk curi tulang..eh nampak sgt kn staff yg baek dan bersungguh-sungguh dlm menjadi service crew haha *muntah hijau*
so sape yg nk mai nando's silela..aku tunggu kedatangan korg..service kaw-kaw punyer..untung untung aku siap hampar red-carpet siap ngan kompang n persembahan silat dri persatuan silat siku sekolah menengah kelana jaya *eh adeke?* pepon memang terbahek punyer...okai..tuh saje ntok apdet kali neh haha..lame aku nk kumpul pic sbb segan nk maen BB mase keje...ye la..taboleh taw maen henpon..kang bos marah hentak hentak kaki...aku mls nk pujuk neh...so aku offkan aje...sekian babai



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?