...org dalam

Aug 18, 2012

- trip xrasmi part 3 -

sambung lagi.....

tetibeeeh dtg sorg kakak neh ngah begayut ngan iphone dier mengamuk sbb tertinggal flight..dari situ aku dpt agak dier sarawak jugak...orgnya muda lgi..tpi mulut memang laser cop sirim...so senang la nk di ajak berborak...dier duk tepi kiterg..pestu kiterg tegur la..nak balik mane? kne tinggal jugak ke? tekejut dier bile tahu aku dari smlm lagi tunggu...

name dier Ju...keje sebagai nurse n duk kat Kuchai Lama..tu je aku ingat...meh follow citer dier pulak...

kisah 2 : jue neh dah check-in gune web seawal 3 jam macam disarankan dlm tv tuh..so mmg dier xsalah kan...n dier pon dtg awal ke LCCT...pastuh masuk balai berlepas ngan tade masalah..then dier tunggu kat gate yg ditatah dlm boarding pass yg dier print...musyahil sgt silap kt sini...so tunggu punya tunggu dier ase pelik..tade plak pengumuman ntok dier yg flight akan berlepas sedangkan spatutnya waktu tu org dh berbaris..bile dier g tanye staff airasia yg komitment bertugas ala ala bz...selambe je ckp flight dh berlepas kt gate laen...gila haru...tade pngumuman...loudspeaker yg sebut nama tu pun tade

so mmg kiterg tegelak sakan ngan citer dier..mcm bodoh plak kene camtu...ye la..takan sengaja nk lalaikn diri..so aku pelik la..nape tukar gate tade pngumuman? kalo dh web-checkin pon xconfirm salah siape la dlm hal neh? tpi Jue ok je kene gelak ngan kiterg...dier nk balek kuching n trus balek kampung kt Sri Aman

taklame pastuh 2org brader pakai baju cantebury plak kene tinggal flight..derg tpakse ju buat muke gagah walhal memang xsenang duduk jugak..brape kali derg mundar mandir kat kaunter..neh aku xsempat nk korek cerita, sbb derg mendiamkan diri..kang aku tanye hinggap plak penumbuk wlupon derg senyum je kalo kiterg menyapa...

ngah tunggu tuh kiterg lepak reramai n gegelak kekuat..aku bet mesti staff yg jaga kaunter service tu pelik..happy plak derg neh...mase tuh aku dh mcm mls nk check tiket sbb aku ase pelik sesangat...kalo Jue yg dri kuching kne tinggal flight knape aku xmasuk ganti seat dier? walhal mase tuh aku kt depantuh je n tade org laen yg tunggu..mane perginya seat tuh? ade org laen kah? or org yg mcm lagi byk duit dari aku...mugkin derg dpt jual tiket ntok seat tuh ngan harga mahal...
pestuh kiterg lepak plak kat kaunter...nk dgr segala urusan dier ngan passenger yg tertingal flight..nak tawu manetaw mamat kaunter tuh duk senang lenang charge harga sesuka suki sbb mase tuh semua desperate nk balek...mase tuh mamat tuh ckp slow je sbb semua kiterg pasang telinga...mcm sengaja plak kn..hahaha...ade aku kisah..mase tuh otak aku nk balek je
pestuh tetibee plak mamat canterbury yg sorg neh g kaunter n tnye mane opis...mamat kaunter ckp opis ape? aku sambung la...opis manager..pestuh terus je mamat kaunter tuh ckp..aku la manager...kiterg semua tercengang...sedihnya riwayat manager LCCT keje overtime jaga kaunter service mase musim perayaan..harapla dier dpt bayaran setimpal ngan titik peluh dier hari tuh..tu pon kalo dier betul seorg manager...ke  semata ckp cemtu sbb nk suh kiterg diam

semua xpuas hati...pestuh aku g jumpe plak sorg akak airasia pompuan neh "diulangi..dier pompuan sejati ok" aku tnye la...gate kt dlm tuh tukar ke n ade bgi tau passenger x? dier ckp ngan gaya confident dan ala ala buat announcement.."tak dik..kiterg xtukar..kiterg buat style open gate..pas flight neh secara auto akan tukar next flight"...pestu dier ckp tade tukar gate ngan confident...iyeee kan aje...

then tibeeeh yg akak sabah tdi tuh mention.."nape ko x amek flight ke bintulu then naek bas balek kuching?" aku pon xterfikir idea tuh...kalo aku tunggu mmg xsampai kuchng la aku 3 kali raya..so aku g kaunter service tuh then tanye tiket ke bintulu brape? dier ckp RM300++ so aku ckp bagus aku ambik neh dri duk tunggu seat yg xconfirm..
berlari la aku ke kaunter tiket blakang noodle tuh then bli tiket ke bintulu..aku dpt flight jam 3 ptg..so dtg bintulu dalam 5 ptg...aku patah balek ke tmpt tdi..aku jumpe derg..n ckp aku tukar flight ke bintulu..lgi jimat sbb kalo ade pon seat aku akn kne charge RM 400++...sdangkn ke bintulu baru RM300++...n naek bas ke kuching...n aku dpt balek ptg tuh..confirm..so si Jue pon nak..aku temankan dier beli tiket....diikuti brader cantebury 2 org tuh...

mase tuh dtg plak macik siap ngan luggage besar nk balek kuching jugak...dier nk balek Bako..same jugak kne tinggal flight..cerita dier aku pon tataw..sbb dier xbyk ckp...pestu aku tnye la kalo nk ikut kiterg g bintulu...dier ckp tanak..sbb tkut t dtg terminal bas kuching pagi..dlm jam 1 pagi..so dier tkut tade org dtg amek dier..

kiterg tnye la brape kaunter service charge nk tukar tiket dier..dier ckp dari RM500 sampai RM1000++ sbb harga makin naek..tekujat skejap tgk harga mahal sgt...gile weih..macam main saham...kesian macik tuh...dier sanggup nak tunggu sampai biler biler...you is gigih macik...*tabik raya*

..sambung lagi *iklan biskut raya nestle cornflakes*



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?