...org dalam

Aug 18, 2012

- trip xrasmi part 4 -

....sambung dari episode lalu

mase tuh jam 12 tghari...trus aku berlari nak check-in bag...sampai je ke kaunter aku tanye brader tuh...takpeke check-in bag awal ni?..dier ckp ok je..aku tanak la terlewat lgi..ckup la aku dh derma ikhlas RM300 tuh ngan airasia..harap sesangat la duit tuh dpt derg manfaatkn ntok menaekkan taraf service derg..harap tahun depan xjadi mcm ni..aku takut plak kang tibeeeh kuar berita LCCT kne bakar dek org xpuas hati...

mungkin aku tabah lgi..ade macik cina sorg tuh siap mengadu nak saman airasia sbb service cmtuh...untungla ko macik...banyak duit nak saman segala mase raya neh..tpi kiterg support je dri belakang..kalo nk kumpul geng aku sudi je...duit tu..bukannye bapak aku tanam ganja kat kampung tuh sampaikn aku byk duit nk dihulur hulur camtu je...

pestuh dah siap slm n wish selamat hari raya segala, aku ngan jue pun blah ke balai perlepasan...mase tuh baru jam 12 lebeh..awal sgt tpi aku dulik ape..selagi xmasuk selagi tuh xtenang..kiterg buat muke kerek ngan staff airasia yg jage pintu tuh masuk tuh sambil mata derg meliar tgk beg sbb nk timbang pestuh nak charge lagi extra 1kg for RM 50...kaya aku kalo jadi staff derg...masyuk
masuk je balai berlepas trus kiterg crik tempat landing..nk lelapkn mata n nak charge segala benda...mase tuh ade lagi 2 jam nk berlepas..saling beringat agar xleka ngan gate...aku plak tanak dh caye ngan gate tuh..aku tgk no. flight kt screen kecik depan tuh...sampai jam 2 kiterg dpt la gate yg berlepas ke bintulu..gate P3..trus lepak kt situ..baru je nk duduk tetibe screen bertukar ckp P3 ke P7...kate xtukar gate? ckp belit belit siak...kalo org tua ke apeke trus la kne tinggal cmni..nokharom ko tahu..pestuh tade plak announcement loudspeaker derg yg mahsur tuh..aku tahu pon dari screen kecik kat tepi gate P3 tuh..tu pon aku ase tv flat screen mamak lagi gedabak dri tuh...
 
 
ngah rase bengang nye kiterg pergi ke gate P7...kalo tukar lgi mmg aku naek tingkat ats mengamuk ngan manager derg...duit kiterg jgn buat memaen..ingt aku keturunan raja apa duit mmg mcm air...walhal arituh aku xterase bawak cash yg byk dlm wallet...pestuh kiterg g borong roti plak..neh mmg adat sabahan or sarawakian yg balek dari kl sbb jt sane takde..kalo yg tak beli tuh mungkin derg tade family or forever alone...so aku borong sampai RM 43...lenguh tgn akak kaunter duk kira..aku ckp sorry je
akhirnya pas delay 30 minit aku dpt jugak masuk flight..tpi ke bintulu..aku mampu senyum je ngan cabin crew..atleast derg sentiasa bagus layanan...tu je aku suke pasal airasia..cabin crew..kalo service kat airport harini mmg mnyakitkan hati...aku trus duduk n try nk lelapkn mata...masa yg ada tuh mmg aku nk tido je..penat okai...aku tersedar mase tuh dh kt atas dh..n pramugari ade buat sedikit game...aku dgr dgr je

pestuh derg ckp..ade satu soklan..sape dpt jwb dpt voucher...so soklan dier ade berapa penumpang dlm flight tuh..kalo seat dari nombor 1 sampai 31 n setiap row tuh ade 6 seat?...aku secara sengalnye angkat tgn n jwb 180...derg suh aku g depan..mase tuh ntah nape xsegan plak org semua tgk...aku jwb 180..pestu dier menduga jwpan aku nape x 186?..aku confius sbb dri smlm aku tgk jadual flight ngan jumlah penumpang...lastly dier ckp jwpan aku betul...sbb seat num 13 tade...owh

pestuh dier interbiu sket..dari mane..terkejut bile dier tahu aku nk ke kuching n tnye lagi nape naek flight ke bintulu? aku ckp sbb ni je option aku ade ntok ke kuching..n kalo aku citer mmg pjg la citernya..pestuh dier ckp nk bagi aku feedback form...aku dpt n aku luahkan perasaan aku kt situ..kne tegur plak..panjangnye comment aku..kalo airasia neh professional mesti hq derg dpt feedback aku tuh...mohon macamtu la..n please ambik tindakan ye...doa org tertindas makbul taw..duit duit jugak..ingat ngan TUHAN jugak wei...
so aku pas feedback form tuh n aku dpt biskut raya..yeay! n xlame pastuh aku sampai ke bintulu dlm jam 5 lebeh..lenggang plak airport bintulu...mcm sunyi dan tenang...so kiterg trus kuar n carik teksi ntok ke terminal bas bintulu...mase tuh kiterg dpt macam2 harga n lastly kiterg pilih teksi pacik biru sbb paling murah, RM30...
...bersambung...*iklan petronas raya tahun 1957...adeke?*



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?