...org dalam

Aug 3, 2012

+ bukan penakut +

heyaaa...

waaa...dh bape minggu eh kite pose...xsangke mase cepat berlalu...betul la para nabi pon cakap..makin akhir zaman makin cepat la terasa peredaran mase tuh...so siap sedia la ke alam seterusnya...semoga kita dipenghujung yg baek..insyallah *muslimah sesangat intro..apedahal..bulan puasa beb*

so arineh aku nk citer sesuatu yg sesangat buat aku takut kecut level jeruk..well..semua org ade bende yg mentraumakan mereka..but somehow bende neh aku mmg dh berusaha dri dulu lagi ntok hilangkan trauma neh..sbb mcm segan kalo org tawu....tpi sekarang aku dpt overcome sket...sile bangga please..mohon sesangat

aku takut air...ye dari aku kecik lagi...sbb tu la aku xreti brenang...walhal aku boleh dikire org sungai...atok ade sampan dan seorg penjala yg hebat...lagi lgi mase kiterg kecik belaka..so memang agak aneh la kalo kiterg neh takut air...maksud kite tuh aku..mcm ramai plak haha...kalo boleh pas laher kedunia yg indah belaka neh campak je ke air trus kuak kupu kupu comel katenye..

so aku neh adela kisah yg agak tabest mase still berstatus seorg baby yg montel dan menggiurkan mata yg memandang *muntah nestum*..mase tuh aku kecik lagi..n depan rumah nenek aku ade org melebar sungai..so tebing sgt landai sampai kn aku jatuh tergolek kt situ gara gara kakak/abang aku yg bijak pandai bawak g maen kt situ..aku yg xreti bejalan lagi memang tegolek la hampir masuk ke air

naseb baek mase tuh bapak aku sempat setting misai n trus jadi hero hindustan selamatkn aku yg ngah tegolek..mungkin ade musik latar ketika tu tpi aku yakin xserancak citer hindustan yg ori...harap maklum..somehow pas kes tuh aku menghidap kemurungan mcm org putus tunang..makan xlalu...walhal kalo biase mmg aku pantang tgk org kunyah kunyah..nk jugak join mngunyah waima sireh sekalipon *ok tipu*
pestuh atok aku lgi sorg plak tukang ubat a.k.a mcm bomoh kot..aku pon tataw nk definisi macamane..so pas belek belek aku dier ckp aku nyer "semangat" jauh hanyut kt hulu sungai..sbb tuh mlm badan aku sesejuk air tpi xdemam..tade selera ngan pendiam tpi aku mmg jenis baby yg berperangai baek..wah so pas beberapa episode berubat aku pon okay..kembali nakal seperti dulu..mesti mak aku stress tgk budak demok neh nakal tetibeee...
so lepas kes mase baby tuh aku kne skali lgi mase aku tadika..neh aku ingat sampai sekarang..sbb aku boleh lgi feel..mcm baru semalam *tibeeh pose duduk anjung umah mata tgk bendang* mase tuh atok aku baru balek dri kebun..tugasan haritu menghanyutkn kelapa dlm sungai...so tu teknik tersenang dri nk angkut kelapa satu satu..sbb atok aku nyer dusun kne kemas..bru buah melimpah limpah xhengat...so kiterg g join atok la..mase tuh ade kelapa..so adaptasi pelampung la kn..kiterg ngah seronok berjimba sakan sampai aku terlepas kelapa..tenggelam la aku dlm air kejap n sebaik atok aku sempat sambar kepala aku ngan tgn dier...aku boleh nampak taw tgn atok aku...

gile seriau pastuh aku kne bebel secara pukal..insaf tanak maen sungai dh sampai aku abes sekolah rendah..classmate tahun 6 semua mandi sungai pas skolah..aku je x..derg ngah tunjuk jantan macho depan dak pompuan ngan berenang pkai andewer..aku balek umah tido..so mase tuh aku mmg xreti brenang..sbb takut..lemas tabest kamu tahu
sampai la sekarang..aku pindah plak umah ade swiming pool...so aku terdetik nk blaja balek..so aku try ngan tahan napas lam air..atleast kalo tibeeeh tenggelam boleh tahan napas..xkalut sgt...teramat takut ok tgk air walupon hanya paras janggut sejempot neh...kite is scary merry now..pas beberapa insiden kene gelak ngan haousemate berenang gaya org lemas...aku boleh la jugak sesikit begerak dlm air..tecabar jugak tgk abg bebulu iran berenang aksi tadah bulu ketiak kemahen depan aku kt pool..nak je campak pasu..xhormat org yg nk belajar brenang..pui
so now aku sedikit atasi trauma sendri tuh...so sesape kt luar tuh yg ade trauma..cayelah..korg boleh atasi apepon yg korg anggap mustahil..tpi ingat..mase nk atasi tuh jgn cepat panik..sbb amse tuh anda tersangat fragile n kalo telalu panik anda boleh mnjdi semakin trauma...ingaaaat *gaya upin ipin* okai..sampai sini saje...saje nk citer pasal brenang neh..tade motip laen..sekian semua..selamat bersahur n berpuasa..jgn ponteng..kang aku jemput ngan van mayat...sekian



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?