...org dalam

Aug 10, 2012

- kisah dari si pisang sahur -

heyaaa...

tetibeee nk up kn satu lgi buah..sbb sblom neh asek tembikai sajeeeh...sampai bapak aku dh merajuk tanam tembikai sbb asek mengalami kesentapan tgk pic tembikai putih beliau masuk behlog haha...ntah balek kali neh beliau tanam ape plak kn..aku plak still tagih buah naga yg tetibe bebuah pestu hilang secara misteri dari pokoknya pas kantoi aku jumpe kulit dlm esbox..mmg aku xmarah

so dsebabkn aku tetibe jugak mngidam nk minom susu...ok mase puase neh selera memang menyimpang sesangat...aku kalo pose mkn mmg ala kadar sbb tanak mkn knyang sgt..kang otak pikir nk melahap je..dh la nk maintain perut sbb kang xmuat plak baju raya...mau xharu...

then aku lenggang-kucing-bejalan la g tesco bli susu...plan asal nk bli beras sbb beras dh abes...takkan nk mintak partime plak kan...mase jenjalan tuh jumpe plak pisang...atas rak...bukan atas lantai..tpkir plak nk mkn pisang...bahan lawas terbaek neh..sebaek murah..kalo x, mmg berbuah 2 kali tesco tuh aku terbalikkan...
pestu terbeli plak red dates a.k.a kurma cina *tesco bagi nama ni*...kalo berbuka mmg aku suke mkn menatang alah neh sbb kurang sket manis dari kurma arab...maklum la arab..lidah tebal..semua nk tebal tebal belaka..so mmg xkene ngan jiwa asia aku..so berbuka ala ala asia la...then aku realise...sungguh byk plak brg kt tgn...aku terkedu sbb x amek troli *ejaan asia*...
so balek tuh aku tepikir plak nk buat ape ngan pisang tu sbb aku mmg bukan mkn sgt pisang...ye pisang neh ade bau yg pelik pas mkn...aku pon tataw ape masalah aku...tade plak nk gado ngan pisang dedulu sampai bdendam skarang...pelik ni pelik..

so aku decide la nk buat shake pisang...aku tapenah buat so sesaje campur...sebaek umah ade blender...ko hade? umah bujang lengkap ngan blender..sebaek ade..so aku taruk semua sbb tade resipi yg khusus..buat ikut sedap mulot je...pas bgegar blender tuh nak hancurkan kurma cina tuh aku stop la sblom kne kuntau arab ngan empunya blender tgk bilah blender beliau hancur sbb kurma tuh keras...campak dinding bedarah dagu jiran




hasilnya dpt shake pisang kurg manis ngan ketulan ketulan kurma cina manja...siap kne makan ngan sudu lagi...so dari arituh aku start la rajen buat shake neh sbb sesaje sesuka sbb mls nk kunyah pisang...so kalo korg ade mbr ke anak ke jiran ke takpon pemimpin negara yg jenis xmkn sayur ke buahan ke buat je shake kasi derg mind twisted justeru tertipu ngan helah shake korg...aku neh plak mls nk kunyah....so mari menipu diri sendri ngan shake
okai..tuh saje pasal shake pisang di bulan ramadhan neh..sedap gak n aku bantai sblom tido..tade la kebulo naga time bgun sahur...mamai mamai nk melahap kekuat is x mengaum okai...sekian..selamat bersahur n selamat berpuasa smua...t nk try tempek skerim..tgk sedap sampai ke toilet ke tak...



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?