...org dalam

Aug 18, 2012

- trip xrasmi part 1 -

heyaaa...


citer neh adalah benar belaka....so mungkin agak berbaur serius memandangkn benda neh mmg menduga iman aku sebagai sorg jantan justeru seorg anak yg nak balek jumpe mak ayah mase raya...sebaek aku still mampu berpuasa...tpi hasmi xkisah..meh layan...drama swasta menjelang raya...*lagu raya insert here*

15 ogos 2012

 
harini sepatutnya aku dh jejak tanah sarawak...mungkin bukan nasib aku la kot agaknya so aku tertinggal flight gara gara service yg memang agak xmenahan kat LCCT sbb org terlalu ramai..sbb nye kiosk mobile check in rosak...kang kalo nk beratur kt kiosk yg lgi satu or kt kaunter mmg xsempat la nk check in sejam awal..silap aku x web check-in...pestu kaunter mase tuh bukak mcm boleh kire ngan jari..staff dier plak beborak sambil gegedik susun bag...ce kalo kt belakng kemahen cecampak...hotak dier
so aku dan beberapa org yg lain tertinggal flight..siap lagi tonton drama macik omputeh mengamuk ngan brader airasia sbb dier pon telewat..gaduh je dekat 20 minit..geram jugak aku..ingt dier nk balek beraya ke cemane? so mmg xsempat nk naek flight walhal aku dtg kalo sepatutnya tade halangan mmg teramat sempat nak berlari megah kejar flight ke kuching tuh

mungkin bukan rezeki..so aku trus di-tittle-kan sebagai penumpang "standby", maksudnye kalo ade passenger yg xdtg atopon telewat baru aku boleh overtake seat dier ngan certain amount yg akan dicharge atas dasar perbezaan harga tiket...seploh org mcm aku boleh kaya airasia cmni...mohon derg semua g haji ngan duit tu..dan jadi haji mabrur..mohon sangat
so aku tunggu la dari jam 5 petang tuh ngan harapan adela flight yg seat nya kosong satu...kalo boleh duk kat tangga tuh mmg aku nk sbb mase tuh aku dh celaru..tataw nk buat cemane...kalo umah aku kt smenanjung bolehla aku buat cam iklan Bernas tuh...tumpang lori ikan semata nk balek..neh sarawak..ade tongkang yg xdelay ke kalo nk ke sarawak...haru okai..

so until satu flight ade satu seat kosong...masalahnya aku nk naek tpi tasempat sbb aku tade cash dlm wallet...gile kaw nk bwk cash besar2 kt LCCT..kang jatuh xpepasal ade org dpt duit raya free...aku tnye boleh pakai debit x? akak tu ckp kredit card je boleh *nampak sgt suke charge mahal*..peliknye...kedai mamak cikai cikai pon boleh pakai debit...terbaeeek lah..

so aku miss flight tuh..aku kne charge dalam RM445 cash...mungkin tuh harga terendah aku dgr selain brader sabahan yg kne charge sampai RM 600++...aku duduk tepi..aku blom call lagi org rumah inform aku tertinggal flight..semua call aku rejek *nk kate dier dh dalam cabin kononnye*...menyirap jugak mata nak mengalir..aku kontrol...bebahang kejap muka...gile kaw..balek raya wooo...
 
aku try call 2 org manusia yg aku rapat since derg xmeleter n xbyk tanya sbb derg tahu situasi aku tika tuh..so senang la nk request waaah...xlaen xbukan kembar langsung xsama Ezua dan Azwa...dptla jugak sumbangan dan sedikit kata kata semangat yg memang aku perlu sgt time tuh..BB plak mmg aku charge tiap jam sbb aku mmg down sesangat mase tuh..kalo dpt pelok kan best...#eh

aku xckp lgi kt rumah...aku just kasitaw beberapa org je..aku tanak serabut..sbb ni bukan memaen..ini seriuuuuus *wonderpet lah*...semua call aku reject...last aku kalah bile mak aku call...mak datin tuh...call dier taboleh xdijawab..t kne hukum bakar lemang...xsanggup wooo...mase tuh jam 9 lebih...dier first tahu...sebak siak...kalo boleh aku nk je loudspeaker depan staff kt service kaunter tuh...
then kakak aku plak take turn call dan terus meleter...aku sound terus..tayah nk meleter...bukan flight boleh jatuh dri langit pestu kutip aku kt sini..aku ckp aku boleh setel hal kt sini..kalo tadapat pon aku akan usaha something..just tuggu aku dtg..kakak aku risau sesangat kot kalo serunding dier xsampai..ngan dodol...hahaha

mase tuh flight last...n jugak xdpt seat...so aku pasrah...esok mungkin ada..mase tuh aku kira la brapa org yg tertinggal flight...sepanjang hari neh aku mmg kje cam org je..so aku hapal sesetengah muka...termasuk kakak sabah dua org neh..mereka pon senasib ngan aku...mbr dier dh kemek muke sbb nanges..kemek cemane? sile tertinggal flight dan anda akan alami kekemikkan

...bersambung yaw *iklan biskut raya nestle*



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?