...org dalam

Aug 18, 2012

- trip xrasmi the end -

...sambung dari episode lalu jugak

naek je teksi trus kiterg gerak ke terminal bas bintulu...dalam 20 menit camtu sampai la...bintulu neh lebeh kurang mcm pekan je pon...jalan pon tade jammed sangat mcm pudu...so mmg boleh cepat sampai la...kt terminal bas plak laen jdi...tiket ke kuching semua penuh ntok malam tuh..jam baru 6 lebeh..hampir masuk waktu berbuka...

pas berbuka ala kadar kat kedai..kiterg trus lagi carik tiket..aku dpt satu je ke kuching esok hari..jam 6 ke kuching..so sampai dlm jam 4 lebeh...ok la kot..so aku kene bermalam lgi kat bandar bintulu...total aku dh spend ntok balek raya is 3 hari 2 malam...so aku awal2 dh sound org rumah supaya pick aku kt kuching central ptg tuh jugak...xsanggup ku nk delay delay balek rumah weih...

so si jue tuh amek bas ke sibu jam 11 mlm sbb dier ade sedara mara kat sibu..so selamat sket kalo nk bermalam...lgipon dier pompuan...so aku temankn dier sampai bas dier dtg..katenye esok bru dier gerak ke kuching pagi tuh..pas dier blah tinggal la ku sorg...g mall belila apple ngan mineral water..dlm hati dh set esok xpuase..sbb aku mmg dh xlarat...mcm mcm aku rase waktu tuh...aku hanya nk habiskan trip xrasmi ni

esok nya tepat jam 6 pagi aku dh tepacak kt terminal bas bintulu..bas aku dh nk gerak..trus naek..duduk n lilit scarf n pakai sweater..trus aku telelap...sejuk giler...neh la first time aku ke bintulu, first time travel jejauh sampai 10 jam perjalanan...so mmg agak thrill...xsangka aku segila neh nk demi nak balek
sepanjang trip tuh ade la pitstop yg bas neh buat..so menyempat la kiterg nk empty tank ngan isi tank..aku sedut susu je sbb selera aku pon dah lari...dan aku terlelap...bas tu begerak dari bintulu ke sibu pestu ke selangau then kejelutong pestuh ke serian pestuh last skali ke kuching sentral sebelah airport tuh..dlu terminal lame kt sebelah boulevard...skrg dh tukar...canggih kuching sentral neh..cantik...siap ade kepsi ngan sugarbun..
sampai je aku dh tgk wajah bapak aku dari jauh...beliau tetap boleh dicam dari jauh ngan gaya mcm org bujang je kalo bediri...nak ckp dier single le tu..aku xsanggup ade mak baru bapak oi...jgn buat lawak xlucu raye neh..sekeh beramai ramai kang..kiterg trus blah dri situ..sampai je kt rumah dh nak masuk waktu berbuka bgi derg..aku? xpuasa..tpi belakon la puasa..haha jahat nye la aku...
pas mkn aku terus telelap..mase tuh aku just pkir nk lelap...n xsbr ntok sahur last besok...sahur dgn family n siap gaduh berebut lauk...mmg aku rindu saat tuh..walupon lauk simple sbb mak aku bz jahit baju...tpi still ade lauk sahur..pas tuh aku sambung tido...lena sampai la sekarang aku bgun terusapdet behlog..pestu nk buat chessecake...mybe perisa blueberry...sile terliur..nak rasa? meh dtg rumah...

okai..tuh sajentok pengalaman aku buat traveling xrasmi ntok balek hari raya...aku terkedu kenape airasia buat hal tahun neh..tahun tahun sebelumnya tade plak mcmni...ok je org balek..tapenah aku tgk meriah je ngan kene tinggal flight...so sesape yg nek airaisa..beware..yg penting bawak cash bebanyak ye...apepon selamat menjalani ibadah puasa last ntok tahun neh...asaalamualaikum



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?