...org dalam

Apr 26, 2012

= bila aku sudah blur =

heyaaaa...

*tolak  mesin rumput sbb lalang blog meninggi*

minggu neh memang havoc...start dri hari isnin tibeeeh ade test contrast media *sibaik senang...* pestu selasa ade program sket ngan bebudak junior neh..

tibeeeh rabu...hari yg paling indah dan ceria dlm hidop ku...ape belaku aritu? jeng jeng jeng...

seblom becerita bek lelibas rambut
okeh..bek to motep entry kali inih...boleh diklasifikasikan sbg U *untuk tontonan umum* sbb tade unsur2 bunuh2 n kononnya perbualan anda dirakam...n oso based on true story!

so petang rabu tuh *pas class* aku dpt le call dri sorg mamat neh..katenye dari syarikat insyurans ckp alu neh dh jdi pelanggan air asia yg bertuah....tpi dier neh keje ngan syarikat insyuran AIA...kelassss

then sbbkn derg ngan buat program insyurans perlindungan kanser *pundek dier...siap ckp kecuali kanser kulit - bukan kanser ke tuh? *...then pastu dier ckp ade 2 keistimewaan aku dpt la since terpilih...

first...dpt perlindungan FREE selama 60 hari bermula dri hari dier call tuh...

second...dpt program insyurans FREE tpi just kne byr every month RM 70 something...punyela panjang dier membebel n sbbkn mase tuh aku nk balek n kat background voice memang tinggi..so aku xdgr jelas sgt..kalo x mesti detail aku becerita...

*kunyah pop corn lelaju*

ok..neh part klimaks...pestu kan..dier tanyer la dlu mase apply air asia online pakai ape? aku ckp la credit card kakak aku...aku sempat tanye lagi...nape call aku instead of kakak akuu? dier jwb sbb aku selalu book tiket online gune name sendri...*suspicious tibeeeeh>

pastu dier tnye lagi...keje ape? aku ckp student...*mesti lam ati mamat tu menyumpah2 sbb taleh nk korek duit aku bebanyak since aku adalah student terpokai*

pestu lagi dier tnye aku nyer debit card plak...neh la saat2 aku blur n bongek sket...tataw plak pasal sekurity card tuh kn..aku bedal je...neh trick dier..

#1 dier akan sebut 8 nombor pertama dari 16 angka card kt depan tuh...
*since dier ckp sbgai confirmation tu card aku kn?*
#2 dier mintak plak valid date tpi siap ckp jgn dedahkan nombor 3 digit yg ada kt bhgian blakang card *tanak nampak sgt nk menipu duit org la kan*

actually..neh some fact yg aku korek2 dari akak Hanim keje maybank kat cawangan kelana jaya..manis orgnye..mekaseh akak!



meje akak Hanim..lab u...eh? hahaha

#1 jgn dedahkan nombor 16 angka depan debit card korg...sbb nombor tu dgune ntok membeli belah *kot...*
#2 jgn kasitawu org laen nombor 3 angka dibelakang n tarikh valid thru card debit korg...sbb derang dh bleh buat transaction hanye dgn nombor2 neh...
#3 once ade org tawu pasal num neh selain korg..sile block card tu segera *call custemer service..doplohpat jam uollsss*
#4 lapan nombor pertama dari 16 angka kt depan card tu bgi semua card maybank adalah SAMA...diulangi ADALAH SAMA...so jgn ingat plak yg derg tawu 16 nombor tuh..even pihak bank tak tahu nombor korg...

silap aku la kan..besela...namepon melayu..dgr FREE FREE FREE FREE je terus percaye hahahaha

so pas check balance aku block card tuh mlm tuh jugak *selepas kene leter ngan mak datin ngan dileter dlm bbm..oh indahnya...*

rupenye2 nye balance ade limeploh hahaha...mesti sakit hati mamat tuh haha..tape..meh dtg klinik vision..aku buat ultrasound..tpi kat pale la...sbb mybe dier dh xbetoi sbb asek tipu duit org je...

keesokkan arinye aku g la bank..buat card baru...yay! dpt trus tukar design baru yg kaler itam siap ade 5 footballeryg aku sndrik xkenal apetah lagi nk sokong...but nice design tho...


tuh..santeeeekkaaan?
so lepas neh hati2..kalo ade org mintak korg nye card debit nombor tuh..ckp je yg salah..dier bukan tawu pon..pestu kalo dier koll balek ckp je kekuat *trololololo...muahaha*

btw memang plan nk tukar card pon since card lame neh kekadang taleh read ngan ATM terutamanya kalo ngah emejensi...

aritu dh nk tukar tpi bile akak bank tuh try..boleh plak..pas dier g gegosok ngan pemadam...tu ckp kt dier...takan la setiap kali nk ke ATM neh sy bwk pemadam kak??

kesian card lame neh..

but still simpan lagi card tu walopon dh kne potong duer ngan akak tuh...siap tunjuk2 gunting lgi mase bagi ceramah..tkut jugak hehehe..

so kengkorg...aku nasehatkan..sbgai seorg pengguna yg bijak..jgn terpedaya dengan perkataan FREE...tertakhluk kepada semua rakyat...n kepada mamat pundek tu...semoga anda dipanah petir...sekian harap maklum
mari berpetiran :D



*sambung tolak mesin rumput dlm ribut petir*



...sekian mekaseh, yg original

1 org ngereco:

iampopo said...

lessons learned :)
magad!!design baru debit!!
mesti bestkn kena bebel dgn mak datin ;(
untung laa bebel tanda syg tue~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?