...org dalam

Oct 22, 2012

= sedetik kisah lalu =

heyaaaa...

arineh ntah terasa nk ckp something...pendek je kot..kinda bit serious...and lame...and nuthing much...and so on..pui

dulu masa sekolah aku penah ckp aku suke kat sorg budak neh...mujur bukan classmate...no one tahu aku suka dia..since aku xramai kwn n penat duk skodeng so aku xtahan aku ckp direct je kt dia..nampak sgt aku xreti bersosial...aku skip part flirting...aku tnya terus je..g mampos la budak tu nk jwb ape pastu kn?


so budak tu terkejut...tpi tade la pitam trus koma dan meninggal ye...antaranya mungkin sbb aku neh jrg nk tegur org (bukan sampai tahap anti-sosial) ataupon dia xsangka ayat tuh dtg dari aku...takpon sbb dia pon dh tawu selma ni aku duk usha diaa..maklum la..aku suka je usha org..nk tegur malas sbb aku mudah fedap ngan perangai org...

rejection..not much...aku xras pon aku kne rijek..sbb masa aku ckp tuh aku xberharap pon dia nk terima dan aku xpkir plak apa akn jdi kalo dia rijek..nak tawu apa sebab aku ckp direct? sbb aku nk dia plak rasa sesuatu yg aku pendam..pendam sesuatu untuk masa yg lama is sakit ok...makin2 kalo kita tahu kita dh full with it..dan aku dh tade peratusan storage yg ada untuk diri aku sndiri...obses!

saat tu..masa berlalu perlahan..aku nampak dgn jelas segala riak muka dia...antara terkejut dan xpercaya...terharu takpon sembelit..sama je..emotionless...dan tade sepatah pun terkeluar...hah! predictable..dan ia berlalu mcm tu jeh..asalkn aku dh ckp...so my suffering comes to end..so the fun begin...haha...

reverse psychology katenye...

so sejak aritu...budak tuh plak asek tgk aku...mcm fun plak..ade org duk tengok tengok...pestuh segala perilaku kita dia tgk..kalo terkantoi pun aku x senyum..aku buat muka pling x bernafsu kat dia...yea..dh benda ni berlalu agak lama...nak tawu kenapa? sbb...skali kita ckp kita suka kt org...org tuh akan wonder knapa org tuh boleh suka kt dia walaupon dia dh rejek kita..sbb mesti dia ingat..."eh ada org ckp suka kat aku...nk tgk dia tgk aku ke x..."...mesti dh seronok la kan...ade org suka dia..pui..

sbb?

manusia suka dipuja...didamba...diperlukan...kerana dari situ nilai nilai kemanusiaan dtg...so dari saat itu dia pasti akan melihat....sama ada aku tgk dia ke tak..tpi masalahnya aku dah tade perasaan lagi..sbb pengakuan haritu adalah penutup...so selalu la budak tuh berangan ada org syok kat dia walhal aku dh tiada apa2 lagi...so stiap kali ada aktiviti sekolah bersama mesti dia berasa janggal kalo bertentang dgn aku..walhal aku tak terasa apa apa pun...lucu...

so budak tu dh merasa apa aku rasa...setiap yg berlaku antara kami mesti dia terfeeling..samada marah dgn aku..sakit hati ataupun annoying..aku plak...nuthing haha..well played there...bende ni berlalu agak lama...until one day budak ni nk balas dendam..sbb maybe game aku dia boleh detect...advance!

dia try rapat ngan sorg budak laen..kira nk tarek perhatian aku ngan ckp yg dia ada someone else..hah! aku kisah plak kn? aku lagi bgus dri budak tu..jauh beribu lemon lagi bgus...sbb kalo budak tuh bgus...dia akan buat lagi hebat dri aku...so ur game was invalid...hanya la bertambah sakit hati budak tuh...aku tersenyum sinis...silap org ko nk ber"game"

until one day...untuk someone yg aku penah crush...harusla aku hormat perasaan aku sendiri terhadap dia...wlupon orgnya perangai seghupo biawak...dan langsung xlayak dihormat..so arituh aku buat something yg boleh dikatakan sebagai aku menghormati perasaan diri sendiri dlm menyayangi org lain...aku jumpa budak tuh..n ckp aku mintak maap sbb buat dia miserable ngan ckp aku suka kt dia...

dia terima..mungkin dn malas nk buat benda sia sia..kiterg berkawan..dan mungkin maaf itu merangkumi segala kesakitan yg kami berdua rasa...hahaha budak muda yg bodoh dalam soal hati...dan ya..kami belajar dri setiap kesakitan yg menemani setiap memori...

dan sekarang kami masih berborak pasal kisah itu..dan selalu aku disakat dgnbenda itu..sorry la..hati nih dah kecut dgn nama ko..muka ko pon ase nk sepak je kalo tgk...yeah dan aku suka..dri kisah itu kita saling mngenali..tpi bukan sebagai apa yg aku nk dari awal kisah

its been a while...dan aku rindu segala cerita cinta monyet di sekolah...the end



...sekian mekaseh, yg original

0 org ngereco:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?