...org dalam

Feb 27, 2011

^ bile saye x menjawab ^


saia suka bila saya berdepan ngan soalan corner maut n ala2 stpm tang topik yg xde ulangkaji bebetoi...so memang lari la RAM otak kanan n kiri saia...


so besenye x menjawab la..n pling2 pon saia akan bagi soklan len yg agak2 ingin mengetahui kenapa saia diushakan dgn soklan2 tershebot...so besenye lagi (bape byk besye la haha) saia akan mengobah topik of de moment n pure2 se"innesent" yg mongkin (menten bajet xbersalah haha)

sebenanye sumtime saia lgi suka berdiam diri dlm certain2 conversation (unless dlm pale dh setting nk melawak alamatnye berterabur la gelak..) n kalo org yg betoi2 memahami jiwa remaje saia memang taw saia kuat berahsia...( hwuu haru la pasneh kene korek2 ngan CSI pencen! )

:: hamek ko..satu grup dtg nk investiget hahaha ::

dulo2 saia pendiam..tpi sumer tu berubah pas adegan pling memorable kt sekolah2 dulu...citer dier camni...

kejadian berlaku sekitar taun 2o05..mase tuh aku maseh lagi bergelar SHOAWian...seboah sekolah agame kt area Matang,Kuching Sarawak...mase tuh aku form 5 le...kelas lak 5 ibnu sina (hamek ko..xpandai xtaw la...)

nk dijadikan citer nye aku termasuk lam list bebudok yg join albukhari ( tajaan tuisyen )..memang x byk budak2 yg dpt...skema2 pon 20 org je dpt...so derang bekalkan buku rujukan (tebal xterhadam) ngan tuisyen..sonok gile kn dpt menatang free...

so first day kitorng turun tuisyen bukan men semangat lgi...ye la..kelas dari jam 7 sampai 2 ptg then pas zuhur ade lak albukhari (kalo x silap) n mlm pon ade gak...nk pandai katekan~ kene korban mase sket...tuisyen lak setiap ari seminggu...pastu yg di"taja" tu 5 subjek je...(sah aku lupe subjek ape...) tpi yg xsonok nye cikgu2 tuisyen tu cikgu yang ngaja class pagi...

so seminggu aku join memang cm haram tenatnye..ye la..balik tuisyen lewat2 mlm...pastuh kene lak "stay up" buat homework class (tu pon salin member..haha)...so aku decide nk kuar...aku jumpe si cikgu pompuan sorg neh (pon aku lupe jawatan dier..yg pasti dier bukan perdana menteri..ngade2 kan? haha)

opis cikgu neh plak dekat ngan pengetua sekolah (maklumat buat hadirin: kitorg lebih mengenali warden dari pengetua n the geng!) so aku ketuk n masuk opis dier..sorg2..berani gegeh kn...bile dier tanye nape jumpe..aku ckp la aku nk kuar albukhari..taw ape feedback aku dpt?

"awak nih bodoh sombong...org bgi free awak xnak...byk lgi org len nak kot?"

aku explain la pelan2 kt cikgu tu...aku ckp jdual blaja x tersusun dh..mase asyik ckup...mane tidak nye...kene stay up sampai pagi2 nk buat homework..subjek lak doblas (ko haaadeeee?) paahtu yg tuisyen 5 jew...haram cukup nk score SPM...pastu lak kalo class pagi semue yg tuisyen menyembah meje..kalo masuk line tghari semua mbps dh turun..donlod ngan upload pun kemut2 semacam je...xke sempot kalo ari2 cmtu?

pun aku kene caras lagi...

"budak2 lain okey what? apesal you je yg xlen?"

aku nk le melapo cmne cikgu tuisyen tu ngajo...tpi males..kang jdik isu negare lak..xke huru hara aku...so aku diam jew..tetap ngan pendirian aku tuh..dh xtahan kot...tpi pling best tu sesi jawab menjawab..cikgu tu memang bwk M-16 tyme caras bebudak..aku bekal melee je kalo nk dibanding ngan beliau haha...at last..impian aku termakbul..aku kuar ari tu gak..n xpasal2 aku kene pulau leh salah sorg cikgu tuisyen tu..xpuas ati kot..so setiap class cikgu tu aku kt blakang buat resort sndrik haha...

moral of the story : sampai skrg aku x jumpe cikgu tu..aku xkisah le org nk ckp ilmu xberkat ke ape ke...bgi aku ilmu tu hak Allah je..dier leh ambik bile dier nk...so berkat dier je yg taw...bukan cm tyme nk exam baru nk mintak ampun sujud segala ngan cikgu...skema pliisss!!

effect on me aftermath: aku jdik penjawab...org tnye 1 aku jwb 1000kali kalo mampu...bru aku sedar...diam selalu x akan mengubah sesuatu..so aku learn sumthing..kite menjawab kalo perlu..kalo nk tegakn keadilan contohnye (saye xjoin politik mahupon pilihanraye..)


back to topik kite...so saia lebih ke diam2 bile ade soklan2 bonus kuar..ye la..better if the asker find her/him own answer...xkose nk selak2 carik jwpan taw..feeennaaattt!!! explore me bebeh hahaha

-->aiii kusot2 nk wat esaimen class pengajian islam neyh..ngaaahhh~ karok seventar haha

d'massive : merindukan mu




...sekian mekaseh, yg original

8 org ngereco:

Anonymous said...

i never tot dat u really gonna share dis story... haha i know ckgu tu aja subjek ape n ape yg u score mase spm ntk subjek tu.. ckgu pompuan mmg mdh emo lg2 yg andartu
[kalau ade la mane2 ckgu yg bace ni bleh KO kene caras m-16]

anak cik talip said...

hahaha wei encik anonymous...xbyk org taw cite neh n sapekah anda..sesungguhnya saia sungguh saspen...cikgu2 yg terlebat pon xde sape yg taw...bagaimanakah anda tau? haaaa...reveal ur self~

Anonymous said...

hey mr. notfortuneteller, u dont have to know who am i... i'm not goin to reveal myself n dont worry, your secret is safe... haha.. the only thing dat u should know is, we r friend..

so, x yah la rase saspen haha

anak cik talip said...

arrr...secret2 ye..xper2...sepandai2 stalker melompat..akhernye jatuh terkantoi jua keh2...

saspen kot...saspen2

Anonymous said...

derrr i'm not a stalker, i'm just a fan of your writing...

btw, cool songs playlist for your blog.. keep it up! chaiyok2

anak cik talip said...

huhu..sory but this may be first time someone told me that he/she adore my writting? huhu yeah! thanks!

uww...bru pasang itu mende..t ade la list lagu best2 sket..keep tune on!

Anonymous said...

the list started with Home by Daughtry when i tuned on to this blog... ur balik kampung song.. nice lyric n melody... i love it too... haha

anak cik talip said...

ngeh2...makaseh ye kerane "like2" tpi mlangnye xde button like kt sini hehehe..truskan menyapot belog ini..rajin2 la mengomen ngeh2

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?