...org dalam

Mar 21, 2013

- SPM kite kite je -

heyaaaa

arineh semua sekolah sekolah menengah milik gomen ngan buku teks yg dri dulu xpernah nak nipis selain isi kandungan yg sama patern ngan makin tebal; kuarkn printed awal result SPM...aku saspek jammed la depan sekolah walupon hari2 jammed jugak diwarnai ngan hon hon jenis mak bapak xreti menyabar drop anak kt sekolah...

so yeah...mohon sapa fetish budak sekolah menengah dan sahih ada fesbuk derg, jgn online ini mlm sbb confirm korg menyesal xsudah ngan gedik santai derg merungut pasal result..ye dik..kome semua dh bebas...bebas sternoclavicular joint dia! x ckup ngan iteeew ade jugak yg show off dia pandai ngan straight 38 A dengan harapan dpt like segala comment org puji dia...sedeh hidup

hahaha...

aku..zaman aku SPM dh jauh ke belakang..ingt lagi setiap detik nk SPM...masa tuh aku still kt sekolah yg bukan asrama penuh tpi semua student wajib duk asrama dan hanya dikecuali kan jika anda ada sedara yg berpengaruh samada cikgu ataupon warden so anda boleh consider nk duk luar, sbb hostel bosan ceharom. masa tuh jugak kiterg diwajibkan...diulangi diwajibkan amek 12 subjek yg ntah mana satu berfungsi dlm hayat ini...mnyesal~

so mmg redha pasrah tabah la...selain tuh aku plak duk aliran sains hanya sbb aku mmg xreti akaun tuh semua sbb dh terasa zaman2 sembelit masa buat lejer KHB form 3...mampu? pening pala nk paham so kene la yakin nk tukar subjek masa form 5...dan itu pada tahun 2005...adik2 skrg aku bet ngan main balakng umah genggam playdoh sebelah kiri sebelah kanan ngah nyonyot dlm mulut...comel!

mase tuh jugak aku dpt offer g tuisyen al-bukhari...ok tuisyen khas ntok student terpilih katenye...yg miskin yg papa...dan jugak yg comel di hati..hah cmtuuuuh...ok joke...mmg ntok student terpilih je..so since student laki xramai yg pandai so aku kene serap jugakuntuk cukup kuota seramai 20 org..which means 10 laki 10 pompuan...and yeah albukhari hanya offer 5 subjek je yg dicover...baki 7 subjek tu ko pulun la sndri kat hostel..gitu

so jadual study (adeke masalahnye?) terganggu..mana taknya, class dri 8 pagi sampai 2 ptg..pestuh albukhari plak malam dari 8 sampai 11..ko ngt aku robocop x tidur n study bende lain?aku kuar albukhari pas 2 bulan pertama, xsanggup nk subs dh...kering kene bash ngan penolong pengetua a.k.a macik tua yg merepek mcm2 depan aku...mls nk layan...so aliran keluar ceramah free tuh cepat..janji aku senang nk study

masa dekat2 nk SPM plak aku redha ngan certain subjek...antaranya bahasa arab ngan matematik tambahan...kalo arab tuh ntah la..serius aku xmengaku kesilapan aku sebagai student kalo cikgu ya dh la menyandang jawatan penting dlm PIBG pestu masuk class mcm boleh dikira dgn jari kaki dlm stokin pastu ko mengajar mcm formula kimia aku tgk tulisan jawi....mcm dia mengajar teori..cuma perasan arab2 sikit...sungguh fail dua2 pihak...aku dan cikgu aku..tpi dia lelaki yg baik..sorry cikgu (lupa nama...duh!)

cikgu math tam aku plak seriusly ada masalah kesihatan, or lagi senang aku ckp obes...dah la class tingkat 3...ok xdinafikan sekolah gomen xde lift ok...so manual menapak..n kalo cikgu ni dtg class mesti semput...pastu mengajar pun terpaksa duduk ngan kondisi dia..aku kesian jugak tpi lgi kesian diri aku yg xpaham org ajar math hanya dgn duduk...tpi cikgu ni la terbaik...ada satu benda dia tolong aku sampai aku taleh lupa jasa dia, muka dia..dan segala yg kiterg ckp pada hari tuh...aku syg cikgu ni...serius

then tiba masa SPM

aku bukan pandai...jdi study masa esok nk test menjadi kebiasaan..so sbb class kiterg sains so dpt jadual paling awal test n plaing lambat habis since subjek jarak jauh jauh...n mostly satu subjek satu hari...n pengalaman tabest masa  paper bio sbb aku g lepak umah mbr n lupa nk balek awal..merasa kecoh berlari ala2 hero ke dewan tmpt org kumpul sbb lambat..tpi itew cool aje...
pling aku suka masa paper fizik...aku minat fizik lepas kes kene tampar ngan buku, tadela gangster sgt mcm budak2 yg merokok ngan conteng tatto guna stabilo...soklan fizik yg kuar aritu pun mcm aku selesa nk jawab dan bersemangat...masa abes tuh pun aku da bincang ngan mamat poyo teror fiz pasal satu soklan berkaitan cemana nk detect air dlm botol tu penuh ke separuh ke or lebih (ingat lagi soklan tuh)..so mamat tuh selambe demo cara dia jwb tpi aku bidas sampai dia terdiam...*takbur kejab sbb boleh menakburkan diri dari mamat yg takbur dri dulu2 itu hahaha*

dan paper paper lain mcm biasa jooh..cuma xde adegan menagis org baling2 kosi sbb stress...mungkin masa tuh belom ada FB kot...xde la meroyan sgt

damn terkutuk lagi...

so pas abes SPM paper last tuh kiterg d buat ritual tahunan student abes SPM...bakar buku notes blakang hostel..gile kaw nk bawak balik, byk tuuuuu....so kiterg dibenarkn bakar buku..kalau tgk tepi sikit ada la yg duk mencangkung bakar ubi la, msk air nk buat megi la...terasa komando duk hostel ni...cuma xde la six pack ngan urat tegang kt leher pastu half naked buat pumping then patah 2 katak pestu telan..tade..tu mitos

kiterg plak g balas dendam kaw2 kat hostel...amek kapur kasut yg botol tuh terus g conteng besar2 kt lantai..."nama warden yg paling kerap dikutuk" f**k!...hahaha..berkat x berkat belakang cerita...muda2 ni amarah didahulukan, kepuasan diutamakan...pestuh dah puas buat seni tahun3 bestari tuh kiterg g bakar locker kayu plak...sampai berasap penuh satu bilik sbb pengudaraan x cun kt bilik tuh...sebaik kiterg survive idop kt hostel ngan pengudaraan cmtuh..sape ntah arkitek, lukis plan guna kaki kah? so dah tiba masa main fire extinguisher!

esok nya kiterg cepat2 blah dari hostel..sebelum pacik2 pekerja am jumpa hasil seni kiterg...aku saspek derg mesti bekal pil penenang kuda sbb derg sihat je sampai sekarang...pestu masa cuti SPM tu aku dtg balik kt sekolah sbb dpt offer letter keje kt kantin sekolah! hahaha official ok perlantikan...masa tuh jugak ada awatan dari PM merangkap si Pak Lah..dtg ke sekolah semata nk speech ngan tanam pokok...

so...tu je la memory SPM yg aku ingt...masa tuh xreti lagi bershinta so xde la korg nk dgr kisah jiwang study sama2 kt lib...pestuh dpt kejayaan bersama sama dan seterusnya see-you-di-IPT *ni tajuk nasyid paling pehmes kt sekolah..matilerr* pestu mak ayah bgi green light bercinta bagai...kaaan..so far nk tgk cemtu tgk la drama melayu...sila sila...
apepon result aku xde la gempak sgt sbb xkuar tv kn...tpi aku betul2 puas hati dgn apa yg aku dpt...xde la aku terasa kalo org ckp aku bodoh..t boleh la aku sound "eh aku dpt sejarah SPM A taw...."...alaa..tu pon lecture Malayasian Study aku xcaye..nampak sgt ke aku bodoh? seingat aku ni nampak TAK MATURED je pun hoi adoi nye puuuuuun~!
yg paling aku taleh lupa adalah pesanan sorg cikgu aku neh..cikgu sains aku form 3...aku ckp dia aku akan amek STPM aliran sains tpi dia dok reply kt aku "melayu kita ni xkan pergi jauh kalo belajar sains..."...aku plak terpinga..abes tuh yg ko ajar sains pasai pa? gomen tolong sangat la take action..tanak la cikgu yg xde kualiti camni...benci taw
dan cerita aku terhenti disini....kita sambung dgn pesanan penaja

btw adik aku SPM tahun depan..kalo dia boleh beat aku, aku banjer dia la kot..harapnya camtulah...jgn nk manja sgt dia tu (mmg hobi debik adik sndri sbb degil mcm telinga plastik)

okai semua..entry yg panjang menggarap segala memori yg terlintas..ntah kenapa ni semua xpadam2 lgi kn..mungkin dh jdi default aku...so who ever yg tahu org terlibat dlm kisah ni n korg sentap bontot, sila komen kt bawoh agar aku remove part korg...ye la..korg kn kaki sentap...phui...pegi main barbie kt sana

babai semorg,  hadapi dengan senyuman!



...sekian mekaseh, yg original

1 org ngereco:

Anonymous said...

cerita disebalik tabir takde ke?
hek hek hek

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

...sile klik

...label

student (62) bosan (50) cuti (30) #replaywednesday (29) weekday (26) memori (19) gile gile (17) sahabat (16) yutube (14) entry in serius sangat (13) brotips (12) vision college (12) NTB (10) anak mak yang comey lote (10) cinta (9) htar (9) makan (9) test (9) prektikal (8) saya (8) weekend (8) Air Asia (7) komik (7) movie (7) sarawak (7) buwek (6) cinta monyet (6) kasih sayang itu suci (6) love u (6) budak stampin yang baek ati (5) comic strip (5) grey's anatomy (5) jenjalan (5) raya (5) sayang (5) ade org kasi (4) bbm heng la...apedaa (4) kisah askar dan seorg budak perempuan (4) lapar (4) mengurai (4) mercun (4) smka shoaw (4) tutorial (4) aku (3) alasan (3) awas (3) bapak (3) cheese (3) cheese cake (3) hari guru (3) kucing (3) lebat (3) magik (3) mengamuk (3) paradigm mall (3) picassa (3) rosak (3) seram (3) smk dpha gapo stampin (3) #TJParanormalTour (2) TM (2) ade (2) bbq (2) cheese cracker (2) cik Eyma (2) comel (2) cume (2) dan berkhasiat (2) encik abah (2) exam (2) hidung (2) mak (2) malaysia study (2) melaka (2) modem (2) partime (2) tag (2) terukir dibintang (2) the fray (2) twitterjaya (2) uban (2) video (2) vision food fair (2) AIA (1) MAS (1) adventure time (1) bahasa sarawak 101 (1) biodata (1) buku (1) cik Tajju (1) cikgu matematik (1) crocs (1) dslr-like (1) gif (1) hantu (1) hari ibu (1) hungergame (1) hutan (1) keluarga (1) left4dead (1) marche (1) minyak masak suci murni (1) mirrormirror (1) monday (1) nando's (1) new year (1) panjang (1) pulau pinang (1) rage (1) rambut (1) sedikit (1) segan (1) selipar (1) the avengers (1) tmnet (1) varsity (1) vigilstudio (1) yuna (1) zainal abidin (1)

...problem?

warning : blog neh penuh ngan mende2 merepek n semua yg berlaku adalah benar dan bertapis..sesuai ntok tontonan umum yg reti membaca...no hurt feeling...n semua pic dlm neh ntok suka2 je..so tade yg elok ditenung lame2 hahaha...ade kekurangan sile tegur n if korg nk remove ape2 pic ke dari blog neh sile kontek tuan tanah...apepon..selamat membaca...
adios amigos santros
~
yeehaaaa!!!
*efect bunyi kuda*

...meh tgk heartBeat weh

aku dah ade...korg bile plak?